Wygląda to jak wymarzona premiera dla Mety i Marka Zuckerberga.
Nowa usługa od założyciela Facebooka wystartowała w nocy czasu polskiego. Threads to zintegrowana z Instagramem odpowiedź na Twittera Elona Muska. Jak doskonale wiemy, Zuckerberg i Musk nie pałają do siebie sympatią, a przez ostatnie problemy z Twitterem, Meta postanowiła wykorzystać słabość konkurencji i wystartowała ze swoją własną platformą, która ma być kolejną alternatywą dla serwisu z niebieskim ptaszkiem. Usługa uruchomiona już została w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, gdzie od razu stała się wielkim hitem.
Z Threads korzysta już ponad 10 milionów użytkowników
Threads dostępne jest już na telefonach z systemem Android i iOS. Mark Zuckerberg już po pierwszych dwóch godzinach od startu pochwalił się, że platforma zgromadziła już 2 miliony użytkowników. Był to tylko skromny początek, gdyż po siedmiu godzinach od startu w Threads swoje konto posiadało już 10 milionów użytkowników. Samego Marka Zuckerberga obecnie obserwuje w serwisie ponad 600 tysięcy osób.
Nowa usługa pozwala na tworzenie „wątków” o maksymalnej długości 500 znaków, a także udostępniać zdjęcia, linki i filmy do 5 minut. Na razie Threads nie doczekał się wersji desktopowej, nie można również podejrzeć swojej listy obserwowanych kont, wysyłać prywatnych wiadomości, a także filtrować postów od najnowszych. Threads na razie nie ma również obsługi hasztagów.
GramTV przedstawia:
Aplikacja nie jest na razie dostępna w krajach Unii Europejskiej. Meta obawia się unijnych regulacji dotyczących ochrony danych, w tym ustawy o rynkach cyfrowych (DCA). W przeszłości Facebook i Instagram miały problemy z unijnym prawem, więc Zuckerberg nie chciał dokładać kolejnych. Jak podał portal TechCrunch Threads jest koszmarem pod względem prywatności i platforma może zbierać prywatne dane o użytkownikach, w tym informacje dotyczące zdrowia, finansów, precyzyjną lokalizację, historię przeglądania, kontakty i wiele innych wrażliwych danych.
Nie zraża to jednak nowych osób do zakładania konta w Threads. Na platformie znajdziecie już wiele znanych firm, marek i osobistości, w tym PlayStation, Xboxa, Netflix, kluby piłkarskie, a także oficjalne konta NBA, McDonald’s, aktorów i influencerów.