Grą Roku podczas The Game Awards 2024 ogłoszono Astro Bot. Decyzja ta wywołała rozczarowanie wśród części fanów, a także wśród twórców Black Myth: Wukong. Feng Ji, prezes studia Game Science odpowiedzialnego za produkcję, wyraził w sieci swoje rozgoryczenie werdyktem jury.
Black Myth: Wukong poruszyło graczy, ale nie jury The Game Awards 2024
Gra, która zdobyła ogromną popularność w 2024 roku i stała się jedną z najlepiej zarabiających produkcji, otrzymała cztery nominacje na The Game Awards. Ostatecznie Black Myth: Wukong zdobyło dwie statuetki: Najlepsza Gra Akcji oraz Player’s Choice – nagrodę przyznawaną przez graczy. Tytuł Gry Roku trafił jednak do Astro Bot, a decyzja jury wywołała frustrację wśród części chińskiej społeczności graczy.
W swoim oświadczeniu opublikowanym na chińskiej platformie Weibo (przetłumaczonym na język angielski na Reddicie) prezes Game Science przyznał, że nie rozumie kryteriów, którymi kierowało się jury podczas wyboru Gry Roku. Dodał, że już dwa lata temu napisał przemówienie, które miał wygłosić po odebraniu nagrody – niestety nigdy nie miał ku temu okazji. Feng Ji podkreślił też, że rozumie rozgoryczenie graczy.
Całkowicie rozumiem niezadowolenie [graczy - dop. red.] i podzielam frustrację, ponieważ wiem, że za tymi emocjami nie kryje się ból czy złośliwość, ale duma i pewność siebie. Kiedy jesteś tak pewny siebie, a mimo to nie otrzymujesz uznania, na jakie liczyłeś, to naturalnym jest, że się denerwujesz. […] Dwa lata temu napisałem przemówienie do wygłoszenia po zdobyciu tytułu Gry Roku, tylko po to, by nigdy nie mieć okazji go wygłosić. – czytamy w oświadczeniu.
GramTV przedstawia:
Zdaniem twórcy Black Myth: Wukong, sukces gry nie był przypadkiem. To efekt połączenia chińskiej kultury, talentu i ciężkiej pracy. Feng Ji wierzy, że w przyszłości chińscy deweloperzy stworzą jeszcze więcej gier, które zachwycą graczy na całym świecie. Szef Game Science podkreślił także, że najważniejszym celem deweloperów powinno być dążenie do tworzenia coraz lepszych tytułów, które dają radość graczom.
Powiedziałbym, że to nie jest przypadek. To nieunikniony wynik zderzenia chińskiej kultury, chińskiego talentu, chińskiego środowiska biznesowego i chińskiej branży gier z globalnymi graczami. Gdybyśmy nie widzieli tej „nieuchronności” na wczesnym etapie, nie bylibyśmy tak zdeterminowani w dokonaniu tego wyboru. To nie był hazard - to było działanie w zgodzie z duchem czasu. Game Science ma to szczęście, że uczestniczyło i było świadkiem początku tego „trendu”. Wierzę, że w przyszłości więcej deweloperów [z Chin - dop. red.] przedstawi światu jeszcze lepsze, ciekawsze i pewniejsze siebie chińskie historie. – dodaje prezes Game Science.
Na koniec przypomnijmy, że Black Myth: Wukong zadebiutowało 20 sierpnia 2024 roku. Gra dostępna jest na komputerach osobistych i konsolach PlayStation 5. Niedawno tytuł otrzymał dużą aktualizację, która wprowadziła między innymi mapę i nowe tryby rozgrywki.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!