Chcielibyście zobaczyć, jak wyglądał kultowy Fallout we wczesnych wersjach? Nie zobaczycie. Tim Cain, jeden z twórców legendarnego Fallouta, ujawnił, że „nakazano mu zniszczyć” wszystkie notatki, kod oraz prototypy związane z pracami nad grą w czasach, gdy był związany ze studiem Interplay. W rezultacie nie zachował się żaden oryginalny kod źródłowy ani zasoby z produkcji kultowej gry.
Fallout
Twórca Fallouta mówi, że kazano mu zniszczyć kod źródłowy gry
W nowym filmie opublikowanym na YouTube, Cain wyjaśnił, że po odejściu z Interplay polecono mu zniszczyć wszystkie materiały, ponieważ studio miało stać się „opiekunem archiwum”. Niestety, później okazało się, że Interplay je... zgubiło.
Istnieje wiele organizacji, które domagają się bycia opiekunem archiwum, a potem wykonują to okropnie — powiedział Cain. Tracą aktywa, za których przechowywanie byli odpowiedzialni. W mojej karierze zdarzyło się to wiele razy.
Cain szczegółowo opisał moment, w którym został poproszony o całkowite usunięcie posiadanych materiałów:
Kiedy odszedłem z Fallout, powiedziano mi, że „musisz zniszczyć wszystko, co masz”, i tak zrobiłem. Całe moje archiwum. Wczesne notatki projektowe, kod dla różnych wersji, prototypy, cały kod GURPS – zniknęło.
Kilka lat po odejściu Cain dowiedział się, że studio straciło wszystkie dane:
Kiedy w końcu, kilka lat po moim odejściu, skontaktowali się ze mną i powiedzieli „ups, straciliśmy to”, pomyślałem, że wciągają mnie w pułapkę „pozwiemy cię, jeśli powiesz, że to masz”. Okazuje się, że nie, naprawdę to stracili.
GramTV przedstawia:
Cain podkreślił też, że problem utraty danych nie ogranicza się tylko do Fallouta i tamtych czasów:
Tak wiele innych gier, które ukazały się w latach 70., 80. i 90. – kod zniknął. Zasoby graficzne zniknęły. Jasne, możesz spróbować otworzyć bazy danych i wyciągnąć te rzeczy, ale dostajesz tylko ostateczne rzeczy. Nie dostajesz oryginalnego kodu źródłowego ani grafiki. Myślę, że dzieje się tak nawet w latach 2000. i 2010., a prawdopodobnie teraz w latach 20. Rzeczy są tracone.
Wcześniej informowaliśmy także, że temu samemu twórcy studio proponowało, by w Fallout była walka w trybie rzeczywistym, a nie turowym. Przeczytajcie, co myślał o tym pomyśle.
Ale to jest naturalne że pracownicy którzy odchodzą nie powinni trzymać tych rzeczy. A jeżeli studio nie zależy to cóż... Trudno.
Możliwe że to jeden z powodów dla którego nie zrobiono remastera Fallouta. Obecna wersja działa chyba nawet w 4K. Mamy skalowanie interfejsu. Tylko grafiki zostają te same. I pewnie dlatego że jak nie mają oryginalnych z których zrobili te sprity to nie ma innego wyjścia tylko używać oryginalne. Chyba że ktoś by je próbował odtworzyć.