Twórcy Starfield „chcieliby” w końcu włączyć mapy miast w swojej nowej grze. Wiadomo, że od chęci od realizacji może dzielić bardzo długa droga.
Bethesdaogłosiła szereg nowych aktualizacjiStarfield, ujawniając, że doda kilka ważnych funkcji, w tym suwak pola widzenia i możliwość jedzenia, bez umieszczania potraw w plecaku. Deweloper stwierdził również, że chętnie stworzy mapy miast.
Ogólnie rzecz biorąc, gracze nie są zadowoleni z mapy w grze. W szczególności tej, która odpowiada za nawigacje po miastach. Z opinii grających wynika, że jest to duży krok wstecz w stosunku do takich gier jak Skyrim i Fallout, ponieważ metropolie takie jak Nowa Atlantyda czy Akila City są pozbawione cech geograficznych.
Mapy miast w Starfield mogą powstać
Gracze wzięli nawet sprawy w swoje ręce, tworząc interaktywną, internetową mapę miast Starfield. Ich zdaniem dokładnie takie rozwiązanie z lokalizacjami sklepów i budynków, powinno znaleźć się w grze. Teraz pojawia się szansa, że ich prośby zostaną wysłuchane.
GramTV przedstawia:
Jedynym i największym problemem jest fakt, że nie ma ram czasowych dla wprowadzenia map miast w Starfield. Tak naprawdę, jeśli poprawnie przyjmiemy sformułowanie zapowiedzi Bethesdy, nie ma żadnej gwarancji, że zaktualizowane mapy miast kiedykolwiek trafią do nowej kosmicznej gry RPG.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.
Moim zdaniem idea była taka, że skoro planety są generowane losowo, to szczegółowa mapa jest bez sensu. Tak naprawdę zwiedzając planetę najistotniejsze elementy masz zaznaczone - obszary występowania surowców na pow. planety (choć szczerze mówiąc mam wrażenie ze te "plamki" są randomowe i nie mają pokrycia gdy już wylądujesz) i unikalne lokacje jak bazy czy punkty odniesienia (mapa wycinka obszaru po wylądowaniu). Do jako takiego poruszania się mi taka mapa wystarczy - np. robisz skan 100% planety i potrzebujesz zwierzątek do kolekcji to zaznaczasz odpowiedni biom na mapie planety i tam się "teleportujesz" (w skanie masz napisane czy dany biom jest zbadany na 100% czy nie). Idziesz do przodu i może przy okazji zachaczasz o parę jaskiń i punktów charakterystycznych więc więcej nie trzeba.
Tak zbudowane mapy mają swoje plusy i minusy. Z jednej strony nie wyobrażam sobie żeby każda planeta byłą ręcznie rzeźbiona i żeby gracze po 30 godzin spędzali per planeta żeby ją obejść we wszystkich kierunkach (fajne, ale nie przy tej skali gry). Z drugiej daje to poczucie że nie "odkrywasz" danej planety (w sensie jej zmapowania, nie ekspoloracji) tylko ją "odchaczasz".
Natomiast mapy miast powinni dorobić. Miasta nie są ogromne, ale pamiętanie gdzie jest jaki sklep i eksplorowanie miasta "na pałę" jest wkurzające. Ta z mapami to dziwna decyzja, bo przecież miasta to elementy "stałe" i można je zmapować.
FromSky
Gramowicz
14/09/2023 14:05
"duży krok wstecz w stosunku do takich gier jak Skyrim i Fallout"
Nie do duży krok wstecz wobec każdej gry ze światem większym niż kilka pokoi jaka wyszła w ciągu ostatnich 30 lat
Kafar
Gramowicz
14/09/2023 13:50
mapy? jakiej mapy? kekw problem w tym że ten element jest tak leniwie zrobiony że nie zrobiono żadnej mapy :)