Twórcy hitu z PS5 planują wersję pecetową. Liczą na duży sukces

Adam "Harpen" Berlik
2024/08/20 16:00
2
0

Informacje pojawiły się w raporcie finansowym studia Shift Up.

Cztery miesiące po premierze studio z Korei Południowej ogłosiło swoje plany dotyczące wydania Stellar Blade na PC. Twórcy wierzą, że ta edycja gry odniesie jeszcze większy sukces. Decyzja jest też spowodowana większą popularnością komputerów osobistych w kraju producenta. Niestety nie wiemy jeszcze, kiedy gra zadebiutuje na wspomnianej platformie.

Stellar Blade
Stellar Blade

Sukcesy Stellar Blade

Na fanowskim profilu poświęconym SHIFT UP na platformie Twitter/X pojawiło się podsumowanie finansowe studia. Dowiedzieliśmy się, że Stellar Blade wygenerowało przychód w wysokości 19 milionów dolarów, jednak ze względu na umowę kwota została podzielona z Sony. Warto dodać, że producent planuje zatrudnić 420 nowych pracowników do końca roku.

GramTV przedstawia:

Stellar Blade to pierwsza produkcja studia SHIFT UP, wydana do tej pory tylko na PlayStation 5. W grze prezentowana nam jest wizja przyszłości, w której Ziemia zostaje zniszczona przez potężne stworzenia. Główną bohaterką opowieści jest EVE, członkini 7. oddziału powietrznodesantowego, która stara się przywrócić porządek na naszej planecie rozprawiając się z wrogami. Gameplay opiera się na walce o charakterze zręcznościowym z różnego rodzaju przeciwnikami, podczas której używamy miecza oraz specjalnych umiejętności protagonistki.

Wczytywanie ramki mediów.

Przypomnijmy, że Stellar Blade pojawiło się 26 kwietnia wyłącznie na Playstation 5, chodź podczas zapowiedzi twórcy planowali również edycje na PC oraz Xboksa. Na łamach gram.pl pojawiła się recenzja Stellar Blade, w której gra otrzymała ocenę 7,8/10. W serwisie Metacritic średnia ocen produkcji to 81/100.

Komentarze
2
beetleman1234
Gramowicz
21/08/2024 08:36
Yosar napisał:

Przychód czy dochód? Bo przychód 19 mln to klapa, albowiem zrobienie takiej gry na pewno kosztowało więcej.

Dochód zresztą też nie zwala z nóg. Nie jest to raczej kasa pozwalająca dużemu studiu myśleć spokojnie o przyszłości i inwestować. Więc wersja PC ewidentnie wydaje się must.

Nie jestem do końca pewien, ale te 19 milionów to chyba tylko cząstka tego, co gra zarobiła? W końcu mowa tutaj o przychodzie/dochodzie dla samego tylko producenta (Shift Up), a nie dla producenta i wydawcy (SONY), który finansował grę. Nie wiem jak wiele finansowało SONY i czy wydawcy finansują też pensje pracowników, ale chyba 19 milionów takiemu studiu spokojnie starczy na jego dalsze funkcjonowanie.

Yosar
Gramowicz
21/08/2024 01:20

Przychód czy dochód? Bo przychód 19 mln to klapa, albowiem zrobienie takiej gry na pewno kosztowało więcej.

Dochód zresztą też nie zwala z nóg. Nie jest to raczej kasa pozwalająca dużemu studiu myśleć spokojnie o przyszłości i inwestować. Więc wersja PC ewidentnie wydaje się must.

Znowu płaczki z PS będą płakać że nie mają eksluziwów, a Sony wydaje na PC.

Koszty zrobienia gier sprawiają, że tzw ekskluziwy to przeżytek dzisiaj.