AKTUALIZACJA: Otrzymaliśmy oficjalny komentarz od platformy.
Dzień dobry, w nawiązaniu do artykułu dotyczącego zwiększonej liczby reklam na YouTube, przesyłam poniżej stanowisko Google w tej sprawie:
W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony.
Dodatkowo poniżej kilka informacji jako background tematu:
W YouTube naszym priorytetem jest dostarczanie użytkownikom odpowiednich doświadczeń, pomoc twórcom w budowaniu ich biznesu oraz zapewnienie oglądającym dopasowanych do nich reklam.
Naszym celem jest zapewnienie widzom lepszych doświadczeń podczas oglądania filmów, poprzez skrócenie przerw na reklamy.
Przy tworzeniu produktów reklamowych, najważniejszy jest dla nas komfort użytkownika, dlatego stale wprowadzamy innowacje i staramy się zapewnić widzom jak najlepsze doświadczenia związane z reklamami, jednocześnie wspierając twórców i gwarantując korzyści dla reklamodawców.
Z przeprowadzonych badań doświadczeń użytkowników wiemy, że widzom zależy na odpowiedniej częstotliwości przerw na reklamy w YouTube, zwłaszcza gdy oglądają materiały przez dłuższy czas. Wiemy też, że im rzadziej seans jest przerywany, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie będą dalej oglądać swoje ulubione treści i reklamy.
Dlatego wprowadziliśmy bloki reklamowe (ad pods) — wiele reklam wyświetlanych jedna po drugiej. Bloki reklamowe są zazwyczaj wyświetlane widzom, oglądającym dłuższe treści, aby ograniczyć przerwy na reklamy.
Bloki reklamowe mogą wyświetlać dowolną kombinację reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia, reklam In-Stream możliwych do pominięcia i przerywników (bumpers).
Reklamy w YouTube są zgodne ze standardami Better Ads Standards - wskaźnikami branżowymi opracowanymi przez Coalition for Better Ads, której członkiem jest Google.
Monitorujemy wiele czynników, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkowników YouTube, w tym czas, przez jaki widz ogląda reklamy reklamy i liczbę przerw podczas sesji oglądania.