Jeszcze więcej reklam na YouTube. Doniesienia od użytkowników [AKTUALIZACJA]

Wincenty Wawrzyniak
2022/09/26 19:00
8
0

Jeśli wierzyć najnowszym doniesieniom od użytkowników platformy YouTube, serwis ma testować nowy format reklam o nazwie bumper.

AKTUALIZACJA: Otrzymaliśmy oficjalny komentarz od platformy.

Dzień dobry, w nawiązaniu do artykułu dotyczącego zwiększonej liczby reklam na YouTube, przesyłam poniżej stanowisko Google w tej sprawie:

W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony.

Dodatkowo poniżej kilka informacji jako background tematu:

W YouTube naszym priorytetem jest dostarczanie użytkownikom odpowiednich doświadczeń, pomoc twórcom w budowaniu ich biznesu oraz zapewnienie oglądającym dopasowanych do nich reklam.

Naszym celem jest zapewnienie widzom lepszych doświadczeń podczas oglądania filmów, poprzez skrócenie przerw na reklamy.

Przy tworzeniu produktów reklamowych, najważniejszy jest dla nas komfort użytkownika, dlatego stale wprowadzamy innowacje i staramy się zapewnić widzom jak najlepsze doświadczenia związane z reklamami, jednocześnie wspierając twórców i gwarantując korzyści dla reklamodawców.

Z przeprowadzonych badań doświadczeń użytkowników wiemy, że widzom zależy na odpowiedniej częstotliwości przerw na reklamy w YouTube, zwłaszcza gdy oglądają materiały przez dłuższy czas. Wiemy też, że im rzadziej seans jest przerywany, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie będą dalej oglądać swoje ulubione treści i reklamy.

Dlatego wprowadziliśmy bloki reklamowe (ad pods) — wiele reklam wyświetlanych jedna po drugiej. Bloki reklamowe są zazwyczaj wyświetlane widzom, oglądającym dłuższe treści, aby ograniczyć przerwy na reklamy.

Bloki reklamowe mogą wyświetlać dowolną kombinację reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia, reklam In-Stream możliwych do pominięcia i przerywników (bumpers).

Reklamy w YouTube są zgodne ze standardami Better Ads Standards - wskaźnikami branżowymi opracowanymi przez Coalition for Better Ads, której członkiem jest Google.

Monitorujemy wiele czynników, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkowników YouTube, w tym czas, przez jaki widz ogląda reklamy reklamy i liczbę przerw podczas sesji oglądania.

GramTV przedstawia:

Jeżeli na co dzień korzystacie z platformy YouTube, przychodzimy do Was ze złą wiadomością. W sieci pojawiły się bowiem niepokojące doniesienia, które sugerują, że serwis rozpoczął testowanie nowego formatu reklam o nazwie bumper. Jak podaje portal Gizmochina, coraz więcej użytkowników Twittera informuje, że przed rozpoczęciem odtwarzania nowego filmu pojawia się pięć sześciosekundowych – niepomijalnych! – materiałów promocyjnych. Dotychczas serwis wyświetlał (zazwyczaj) dwie takie reklamy.

Jeszcze więcej reklam na YouTube. Doniesienia od użytkowników [AKTUALIZACJA]

Jeszcze więcej reklam w serwisie YouTube

Choć takie reklamy mogły być nieco dłuższe, posiadały wówczas opcję pominięcia. Co więcej, przedstawiciele korporacji oficjalnie potwierdzili testowanie nowego formatu w odpowiedzi na jeden ze wpisów, w którym użytkownik o pseudonimie BadGyalVeeVee wyraził swoje niezadowolenie z nowości.
Wczytywanie ramki mediów.

Jak nietrudno się domyślić, nie jest to jedyna osoba, której nie podobają się poczynania serwisu – społeczność platformy otwarcie krytykuje zwiększenie ilości reklam. Poniżej przykłady; w niektórych z nich widać, że reklam może być nawet… dziesięć. Nie mamy jednak oficjalnego potwierdzenia, czy to prawda.

Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
8
SebekPL2
Gramowicz
16/09/2022 17:22

Więcej reklam! Użytkownik non-Premium wytrzyma! I CYK 2:30 h reklama

Crad999
Gramowicz
16/09/2022 14:00

Na komputerze jeszcze nigdy mnie uBlock nie zawiódł, a korzystam od lat.

Na smartfonie ostatnio się przesiadłem na NewPipe. Raz wyskoczył jakiś problem jakiś miesiąc temu jak YT zmienił coś w algorytmach, ale poprawka weszła już po kilku godzinach.

Jedyny rzeczywisty problem to TV, podobno NewPipe można również zainstalować na Adroid TV, ale osobiście nie korzystam. No i jeżeli jest jakiś system Smart TV produkowany in-house przez producenta to możliwa kaplica i brak rozwiązania.

Silverburg
Gramowicz
16/09/2022 13:52
Muradin_07 napisał:

No właśnie to nie jest takie proste, bo z tego co kiedyś testowali to reklamy albo przechodziły przez różne wtyczki... albo po prostu player się nie odpalał. 

Silverburg napisał:

Podobnie, jak w przypadku Adblock Plus. Po prostu trzeba mieć wtyczkę do blokowania reklam i tyle.

Bruce napisał:

uBlock Origin i problem reklam się sam rozwiązuje.

Obecnie mi AdBlock Plus blokuje reklamy na YT i filmy chodzą normalnie. Aczkolwiek jest szansa, że coś "zepsują" w przyszłości. Na razie jednak liczę, że przed obejrzeniem każdego filmu nie będę musiał słuchać wystąpień premiera lub promocji na kupno masła w Biedronce. 




Trwa Wczytywanie