Włócząc się po bezdrożach Argaanii napotkamy wiele niebezpiecznych istot. Niektóre z nich poznaliśmy już wcześniej, inne to zupełnie nowe zagrożenie.
Troll – gigantyczne, potwornie silne stworzenie. Prawdopodobnie trolle to największe istoty żyjące w Arcanii. Chętnie zamieszkują odludne okolice w górskich rejonach. Stanowią poważne wyzwanie nawet dla wytrawnego łowcy.
Wąż błotny – w zasadzie nazwa jest odrobinę myląca. Zarówno konstrukcja paszczy, jak i budowa ciała sugeruje raczej pokrewieństwo z robakami. Są bardzo duże. Zamieszkują bagna i rozlewiska niemal całego znanego świata. Raczej powolne, w razie spotkania można im zwykle dość łatwo uciec.
Wilk – dość pospolity drapieżnik. Szybki, żyje w niewielkich stadach – watahach. Często poluje na zwierzęta domowe. Starcie z pojedynczą sztuką nie stanowi problemu dla myśliwego; łatwy do powstrzymania przy pomocy łuku. W dużej gromadzie bywa bardzo niebezpieczny.
Zębacz – duży, dwunożny gad. Mięsożerny. Żyje i poluje w małych grupach, liczących najczęściej trzy lub cztery sztuki. Silny i odporny na ciosy, dość agresywny.
Wyspa Argaania
Argaania to duża, skalista wyspa położona na wschód od Varantu i na południe od Khorinis. Większość obszarów zdatnych do zamieszkania znajduje się w jej zachodniej części. Wschód i północ wyspy zajmują trudno dostępne góry. Roślinność ją porastająca jest bardzo różnorodna; spotyka się tu zarówno drzewa strefy umiarkowanej, jak i typowe dla dżungli.
Dużą cześć przemysłu wyspy stanowi wyrąb lasów. Znajdziemy tu również trochę złóż, jednak wydobycie prowadzone jest na małą skalę. Na wyspie znajdują się trzy duże miasta: Stewark, Thorniara oraz Setarrif. Warto też wspomnieć o zamku w Srebrnowodzie, w południowo-wschodniej części Argaanii. W tym samym rejonie znajduje się Tooshoo wraz z otaczającą je osadą zwaną Czarną Wodą.