Po drugiej stronie barykady stoją ci, dla których Republika jest skostniałym, zgnuśniałym i przeżartym przez korupcję, niepotrzebnym tworem. Wielu uważa Sithów za wcielenia zła, są jednak tacy, którzy upatrują w nich zbawców Galaktyki, mogących wyrwać ją z odrętwienia i marazmu. Jednemu nie da się zaprzeczyć – władza Sithów, choć często okrutna i bezkompromisowa, niesie też ze sobą postęp w wielu dziedzinach i zupełnie inne spojrzenie na ład i porządek. Jest to więc olbrzymia szansa dla tych, którzy pod rządami Republiki nie potrafili się odnaleźć...
Sith Warrior
Wojownicy Sithów, to zawsze pierwsza linia sił bojowych podległych Mrocznej Radzie. Szkolą się i doskonalą w jednym tylko celu – by osiągnąć absolutne mistrzostwo w walce z wrogami. Ufają przede wszystkim swojemu treningowi i mieczom świetlnym, Moc jest dla nich przede wszystkim narzędziem pozwalającym na pewne prowadzenie ręki z bronią. Ich styl walki bywa niekiedy pozornie chaotyczny i nieskładny, ale w tym jego siła – niejeden Jedi był już na początku walki pewny zwycięstwa. Niejeden się pomylił...
Wojownik jest klasą dla aktywnych graczy, lubiących zawsze być w największym ogniu walki. Tu nie ma praktycznie żadnych kompromisów i należy skupić się albo na ścieżce ściśle melee DPS, albo zbudować „ofensywnego tanka”, który równie dobrze zbiera, jak i rozdaje.
Marauder jest przykładem praktycznie bezkompromisowej postaci nakierowanej na maksymalizację obrażeń zadawanych w walce wręcz. Dwa miecze świetlne dopełniają specjalizacje Carnage i Annihilation, obydwie skupiające się na jak najszybszym wyeliminowaniu wroga.
Obie klasy łączy Rage, czyli zestaw umiejętności pozwalających lepiej panować nad Mocą i osiągnąć mistrzostwo w formie Shii-Cho.
Dla odmiany Juggernaut, to zakładający najcięższe pancerze wojownik, który spełnia rolę tanka z całkiem przyzwoitym DPS. Specjalizacja Immortal kieruje nas w stronę tanka, który dzięki wykorzystaniu Mocy staje się trudnym do zabicia przeciwnikiem. Z kolei Vengeance jest ścieżką skupiającą się na maksymalnie skutecznym wykorzystaniu w walce pojedynczego miecza świetlnego.
Sith Inquisitor
Moc, to władza – zdają się mówić do nas Inkwizytorzy Sithów. W przeciwieństwie do Wojowników, skupiają się przede wszystkim na eksperymentach z Mocą, w niej właśnie, wzorem wielkiego Imperatora, upatrując źródła prawdziwej siły i potęgi. Oczywiście nie porzucili tradycyjnych mieczy świetlnych, jednak używają ich jako broni dodatkowej, po wcześniej manifestacji potęgi ciemnej strony Mocy.
Inkwizytorzy to kolejna, bardzo uniwersalna klasa, którą w zależności od wybranych specjalizacji można grać zarówno jako tank, wsparcie, healer, czy DPS. Oczywiście warto, od chwili wybrania klasy zaawansowanej, wyspecjalizować się w jednej dziedzinie i konsekwentnie podążać tą właśnie ścieżką.
Sorcerer, jak sama nazwa wskazuje, to absolutny mistrz w wykorzystaniu ciemnej strony Mocy. Dzięki specjalizacji Corruption potrafi ją tak zmanipulować, by leczyć i chronić siebie oraz sprzymierzeńców. Z kolei Lightning, to już swoisty hołd dla Imperatora – dzięki Mocy Inkwizytor jest w stanie okiełznać elektryczność i razić wrogów potężnymi wyładowaniami.
Pomostem między klasami jest Madness, czyli umiejętność wykorzystania słabości przeciwników i uczynienia ich jeszcze bardziej podatnymi na manipulację Mocą.
Assassin jest uzbrojonym w podwójny miecz świetlny Inkwizytorem, który może być zarówno obrońcą sojuszników, jak i bezlitosnym, atakującym znienacka zabójcą. Dzięki specjalizacji Darkness staniemy się protektorami sojuszników, zaś Deception pozwoli nam niepostrzeżenie zakraść się do wrogów i zlikwidować ich kilkoma ciosami.
Imperial Agent
Najlepsi, najinteligentniejsi i najbardziej przebiegli po tej stronie Mocy. Imperialni agenci, to nie tylko oczy i uszy Imperium, ale też jego długie oraz nad wyraz sprawne ręce. Mogące sięgnąć nawet do serca Republiki, czy dowolnego świata. Najczęściej ukrywający swoją prawdziwą tożsamość, pełnią zazwyczaj rolę szpiegów, podżegaczy, wywiadowców, zamachowców czy sabotażystów. Po Republice krążą też napełniające strachem plotki o tym, że najlepsi z nich są specjalnie trenowani, by w pojedynkę móc zabić nawet potężnych Jedi. Ale to pewnie jedynie plotki...
Podobnie, jak szmuglerzy, imperialni agenci są jedną z najbardziej specyficznych klas w grze. Skupiają się przede wszystkim na zasięgowym DPS, choć nieźle potrafią sobie poradzić również w walce wręcz, czy lecząc współtowarzyszy. Oczywiście trzeba się przyzwyczaić do specyficznego stylu gry, związanego z wykorzystaniem osłon, co uruchamia wiele najmocniejszych umiejętności.
Operative jest klasą zaawansowaną, która skupia się na skrytych działaniach oraz pomocy sojusznikom. Specjalizacja Concealment pozwala agentowi na ukrywanie się przed wzrokiem wrogów i atakowanie ich z zasadzek zarówno z bliska, jak i za pomocą broni zasięgowej. Z kolei Medic, jak sama nazwa wskazuje, to możliwość skuteczniejszego i bardziej efektywnego leczenia współtowarzyszy.
Łączące obydwie klasy Lethality jest z kolei zespołem umiejętności przydatnym przy długich walkach, znacznie podnosi bowiem skuteczność wszelakich trucizn.
Sniper, to z kolei specjalista od eliminowania wrogów z dużej odległości, mogący jako jedyny korzystać ze specjalnych, snajperskich wersji blasterów. Specjalizacja Marksmanship skupia się na umiejętnościach zwiększających skuteczność każdego z trafień. Z kolei Engineering, to efektywniejsze wykorzystanie różnorakich sond, mocno osłabiających wrogów.
Bounty Hunter
O ile większość przemytników opowiedziała się podczas konfliktu po stronie Republiki, o tyle cieszący się złą sławą łowcy nagród podjęli współpracę z Imperium Sithów. Nic w tym dziwnego, ich bezkompromisowe i bezpardonowe metody działania doskonale wpisują się w sposób funkcjonowania Imperium. Dodatkowo rosnący w siłę i dysponujący wydawałoby się nieskończonymi rezerwami kredytów Sithowie są niezwykle skorzy do płacenia wygórowanych stawek za usługi. A przecież żaden pieniądz nie śmierdzi.
Bardzo uniwersalna klasa, pozwalająca na stworzenie w zasadzie każdego archetypu postaci, począwszy od DPS, przez tanka, a skończywszy na healerze. Poza tym, kto w dzieciństwie nie chciał mieć pancerza Boby Fetta?
Powertech skupia się na wykorzystaniu broni, która bliska jest każdemu łowcy nagród – miotacza płomieni. Dzięki Advanced Prototype broń ta zostanie ulepszona do maksimum swoich możliwości, co uczyni z łowcy groźnego przeciwnika w walce wręcz. Z kolei Shield Tech uczyni go niemal niemożliwym do zabicia, czyli sprowadzi do roli tanka.
Obydwie klasy łączy Pyrotech – zbiór umiejętności i cech pozwalających razić wrogów niezwykle mocnymi i niebezpiecznymi rakietami.
Posługujący się dwoma blasterami Mercenary, to zarówno potężna siła bojowa, jak i zdolność do leczenia sojuszników. Arsenal otworzy nam drogę do zaawansowanych pocisków rakietowych i uczyni z łowcy postać o jednym z najwyższych DPS w grze. Dla odmiany ścieżka Bodyguard pozwoli nam skuteczniej leczyć naszych sojuszników.
Tekst powstał w ramach akcji promocyjnej EA Polska i gram.pl