Tydzień ze Star Wars: The Old Republic - Ciekawe i najważniejsze rozwiązania technologiczne

Wiktor Keller
2011/12/18 19:44

Wydawanie gry MMO to nieprawdopodobnie trudny proces. W odróżnieniu od innych tytułów, w których po premierze firma zajmuje się już tylko liczeniem zysków i wrzucaniem dodatkowych patchy usuwających najbardziej denerwujące błędy, gra MMO to przede wszystkim płatny serwis dla setek tysięcy, albo i milionów użytkowników.

Wydawanie gry MMO to nieprawdopodobnie trudny proces. W odróżnieniu od innych tytułów, w których po premierze firma zajmuje się już tylko liczeniem zysków i wrzucaniem dodatkowych patchy usuwających najbardziej denerwujące błędy, gra MMO to przede wszystkim płatny serwis dla setek tysięcy, albo i milionów użytkowników. Tydzień ze Star Wars: The Old Republic - Ciekawe i najważniejsze rozwiązania technologiczne

Fazy mogą być także współdzielone, dzięki czemu autorzy z łatwością mogą konstruować fajne scenariusze dla całej drużyny – znika problem z innymi graczami, którzy mogą nam ukraść bossa, albo po prostu przeszkadzać w wykonaniu zadania. Doskonałym przykładem tego jak dokładnie konstrukcję swojej gry przemyśleli autorzy jest misja, w której mamy zniszczyć olbrzymie wiertło - w lokacji w której wykonujemy questa wiertła są aż trzy, więc jednocześnie zadanie mogą wykonywać trzy oddzielne drużyny.

GramTV przedstawia:

SW:TOR to gra bardzo skrupulatnie i zmyślnie zaprojektowana. Widać, że BioWare Austin dokładnie odrobiło pracę domową i na błędach innych nauczyło się konstruować fabułę i mechanikę gry MMO. Od strony technicznej The Old Republic na razie jawi się jako dzieło niemal idealne – błędów jest tu zaskakująco mało, crashe serwerów jak na razie się nie zdarzają, a najgorsze niedogodności jakie czekają użytkowników, to kolejki na najbardziej zatłoczone serwery.

20 grudnia przekonamy się, czy całe to technologiczne zaplecze i dziesiątki pomysłowych rozwiązań przeżyją konfrontację z rzeczywistością. Na razie wszystko wskazuje na to, że ta premiera będzie sukcesem. Ale prawdziwy egzamin to pierwsze pół roku – jeśli w SW:TOR nie przygotowano sensownego endgame'u (czyli tego co gracze robią po zakończeniu scenariusza i dobiciu do maksymalnego poziomu postaci), to ludzie szybko odpłyną. Trzymamy kciuki, aby tak się nie stało, bo The Old Republic to gra na tyle dobra, że zasługuje na sukces.

Komentarze
45
Usunięty
Usunięty
19/12/2011 21:42

Nope, klasyczne mmo z otwartym światem ze świetną walką :)

Usunięty
Usunięty
19/12/2011 21:29
Dnia 19.12.2011 o 18:15, Valium napisał:

W koncu klon WoW''a w klimacie sci-fi, wczesniej nie bylo i wielka szkoda. A "innowacje" a''la TERA to do kosza z nimi, serwery samej gry juz dawno sa zamykane w Korei, gra po prostu im nie wyszla.

Wydajesz się mieć pojęcie, dobrze czuję, że ta TERA to ufabularnione MOBA?

Usunięty
Usunięty
19/12/2011 18:15
Dnia 19.12.2011 o 13:20, ThuNn napisał:

Owszem. GRA JEST DOBRA. Bardzo dobra nawet. Do tego osadzona we wspaniałym uniwersum. Jednakże.. jest jedna przyczyna, jedna jedyna, która powoduje że gra powinna upaść z kretesem i tylko tego jej życzę, żeby gra umarła. Brak auto ataku i wielka ilość nagranych kwestii dialogowych (czyt. KOMPLETNIE INNE PODEJŚĆIE DO GATUNKU MMO...) to zwykłe marketingowe pieprzenie, gra jest kalką WoW''a, Everquesta. Powiela 90% rozwiązań, nie ma w niej nic nowego, za to że jest klonem, powinna paść z kretesem. Polecam zagłębić się w informacje o grze TERA Online. TAM, możemy się spotkać z innowacjami.

W koncu klon WoW''a w klimacie sci-fi, wczesniej nie bylo i wielka szkoda. A "innowacje" a''la TERA to do kosza z nimi, serwery samej gry juz dawno sa zamykane w Korei, gra po prostu im nie wyszla.




Trwa Wczytywanie