Zapraszamy na drugi przegląd najgorętszych kampanii planszówkowych na Kickstarterze. Tym razem mamy powracające klasyki, ale też bardzo obiecujące nowości.
Zapraszamy na drugi przegląd najgorętszych kampanii planszówkowych na Kickstarterze. Tym razem mamy powracające klasyki, ale też bardzo obiecujące nowości.
O czym to: Czarna śmierć zbiera swe okrutne żniwo w średniowiecznej Europie. Gracze muszą jak najszybciej opuścić miasto i uniknąć przy tym zarażenia dżumą. Jeśli uda się wyjechać wozem poza rogatki - wygrywamy. Jest w tym jednak haczyk: jeśli bowiem okaże się, że wraz z nami jechał inny, zarażony gracz, oznacza to porażkę (a w domyśle również niechybną śmierć).
Rozgrywka: W Bristol 1350 gracze będą musieli wykazać się dedukcją i strategią. Każdy uczestnik zabawy rozpoczyna w jednym z trzech wozów, które mają wyjechać z miasta. Gra kończy się w momencie, gdy pierwszy wóz z wszystkimi zdrowymi pasażerami opuści miasto, lub gdy... wszyscy przegrają. Na początku każdy otrzymuje dwie karty symptomów z wartością 1-4. Jeśli w którymkolwiek momencie wartość kart posiadanych przez gracza osiągnie 6 (lub więcej), oznacza to, że jest zakażony już do końca zabawy. Nie oznacza to jednak, że nie ma on już po co grać. Wówczas zyskuje nowy cel: sprawić, aby wszyscy przegrali. Rozgrywka podzielona jest na rundy. Na początku każdej z nich gracze rzucają sześcioma kośćmi - wynik rzutu decyduje, jak daleko poruszą się poszczególne wozy. Dodatkowo, jeśli na kościach pojawią się co najmniej dwa szczury, podróżujący danym wozem muszą zebrać swoje karty symptomów w jeden stos i dodać jedną kartę z talii, a następnie rozdać między sobą karty na nowo (po dwie dla każdego). Gracze mają do dyspozycji trzy rodzaje akcji: przerzucenie dwóch kości, poruszenie się swoim pionkiem lub wypchnięcie innego pionka z danego wozu i wreszcie pobranie karty remedium, która pozwala wykonać inny rodzaj akcji w przyszłych rundach. Twórcy przygotowali też tryb solo, w którym akcje pozostałych pionków wynikają z odgórnie narzuconych zasad. Nie ulega jednak wątpliwości, że Bristol 1350 znacznie lepiej sprawdzi się w większym gronie.
Zawartość: pudełko w kształcie książki, instrukcja, woreczek, 9 kart postaci, 27 kart remedium, 28 kart symptomów, 3 znaczniki wozu, 9 pionków, 6 kostek, mapa
Metryczka: