Wywiad z twórcą gry Wiedźmin: Stary Świat

Patryk Purczyński
2021/02/15 10:00
2
1

Prezentujemy Wam jeszcze gorący wywiad z Łukaszem Woźniakiem, projektantem nowo ogłoszonej planszówki Wiedźmin: Stary Świat. Dowiecie się z niego sporo o samej grze, ale i jej autorze.

Wywiad z twórcą gry Wiedźmin: Stary ŚwiatW minioną środę na polskiej scenie gier planszowych wybuchła prawdziwa bomba. Łukasz “Wookie” Woźniak za pośrednictwem swojego kanału na YouTubie Gry planszowe u Wookiego ogłosił nową produkcję w uniwersum Wiedźmina, Wiedźmin: Stary Świat. Jak już informowaliśmy, będzie to gra przygodowa osadzona w czasach poprzedzających wydarzenia z Geraltem z Rivii w roli głównej o kilkadziesiąt lat. Podstawową mechaniką ma być tu budowanie talii, a karty będzie można łączyć w silniejsze ataki. Fantastyczny świat kryje w sobie “pełno niebezpieczeństw, tajemnej magii, mrocznych sekretów i niezwykłych miejsc, które tylko czekają na odkrycie”. Wiedźmin: Stary Świat przeznaczony jest dla 2-5 osób.

Nie czekając biernie na rozwój wydarzeń, postanowiliśmy wypytać “Wookiego” o szczegóły związane z grą Wiedźmin: Stary Świat, inspiracje, współpracę ze studiem CD Projekt RED oraz szanse i zagrożenia związane z wzięciem na siebie odpowiedzialności wynikającej z pracy nad jedną z najpopularniejszych marek w branży rozrywkowej – tak, byście informacje o tym projekcie mieli z pierwszej ręki. Zapraszamy do lektury wywiadu z Łukaszem Woźniakiem.

Patryk Purczyński, redakcja gram.pl: W jakich okolicznościach nastąpiło nawiązanie Twojej współpracy z CD Projektem RED? Kto wyszedł z inicjatywą?

Łukasz Woźniak, projektant gry Wiedźmin: Stary Świat: Współpraca z CD Projekt RED zaczęła się od niezobowiązującego kontaktu z mojej strony mniej więcej pięć lat temu. Wtedy od razu zaznaczyłem, że chciałbym spróbować zrobić planszowego Wiedźmina i dostałem odpowiedź, że jeśli to będzie coś, co przekona studio, to możemy podjąć współpracę. Pomysł dojrzewał przez lata i co jakiś czas wracałem do CD Projekt RED z pytaniem o szanse na zrobienie gry. Ponad rok temu byłem wreszcie gotów pokazać pomysł. Nie udało się trafić od razu za pierwszym podejściem, ale wtedy padła ze strony “RED-ów” propozycja umiejscowienia gry w „Starym Świecie” i upewnienia się, że mamy dużo potworów i prawdziwą interakcję pomiędzy graczami. Kolejny projekt przeszedł ich weryfikację i rozpoczęła się praca nad stworzeniem gry, która mechanicznie, fabularnie i wizualnie sprosta oczekiwaniom milionów fanów Wiedźmina.

Na jakim etapie projektowym znajduje się obecnie Wiedźmin: Stary Świat? Czy da się już w niego zagrać od A do Z?

GramTV przedstawia:

Tak, gra jest w pełni grywalna już od pół roku i tak naprawdę ostatnie 4-5 miesięcy testów daje same pozytywne emocje graczy. W tym momencie przechodzimy etap ostatnich, drobnych szlifów mechaniki i jesteśmy na zaawansowanym etapie tworzenia oprawy wizualnej i pracy nad czytelnością gry. Niedługo będziemy mieli prototyp z pełnymi grafikami, a w międzyczasie rozwijać będziemy pomysły na dodatkową zawartość – zgodnie z tym, co zasugeruje nam społeczność zgromadzona wokół gier planszowych i Wiedźmina.

Wydawać by się mogło, że umieszczenie w grze tych najbardziej znanych postaci, jak Geralt, Ciri czy Yennefer, to łatwy sposób na podbicie zainteresowania. Ty tymczasem idziesz pod prąd, osadzając akcję Wiedźmina: Stary Świat na długo przed czasami wspomnianych bohaterów.

Tak, jak wspomniałem, ten pomysł pojawił się po stronie CD Projekt RED i pomimo iż mój pierwszy instynkt mówił, żeby skupić się na Geralcie, z perspektywy czasu widzę, że obraliśmy bardzo dobry kierunek. Historie z udziałem Geralta i jego przyjaciół były już wielokrotnie przedstawiane w grach, książkach i serialach. Naprawdę kochamy tego nieustraszonego zabójcę potworów i wszystkie osoby, które spotkał na swojej drodze, ale nie chcieliśmy zaczynać od pytania “no dobra, to co tu robi Geralt i kto nim będzie?”. Zamiast tego skupiliśmy się na znalezieniu odpowiedniego kontekstu, który dawałby wielu graczom jednocześnie powód i możliwość wcielenia się we własnego wiedźmina, wyboru jednej z pięciu szkół i stworzenia własnej wiedźmińskiej przygody w świecie pełnym potworów i niebezpieczeństw.

Na następnej stronie rozmawiamy o inspiracjach Łukasza Woźniaka przy tworzeniu Wiedźmina: Stary Świat. “Wookie” zdradza również szczegółowe informacje na temat kształtu samej rozgrywki!

Komentarze
2
szymq2typsie
Gramowicz
28/05/2021 08:17
uposledzony jestes skoro nie rozumiesz dlaczego oni to zbierali?
szymqw2
Gramowicz
10/04/2021 14:14

Czy ja dobrze rozumiem... współpracuje z CDPR i jednocześnie chce kasy od fanów? Największej firmy robiącej gry nie stać na plaszówkę czy co?