FASA Studio, wewnętrzny developer Microsoft Game Studios, kończy właśnie prace nad zapowiadanym na czerwiec shooterem Shadowrun w wersjach na Xboksa 360 i PC. Będzie to pierwszy tytuł pozwalający na multiplayerową rozgrywkę pomiędzy posiadaczami tych dwóch platform. Jednak nastroje panujące na oficjalnym forum gry nie nastrajają optymistycznie co do przyszłości tego studia.
"FASA zostanie zamknięte, i chwała Bogu! (...) Wygląda na to, że ktoś w końcu postanowił pozbyć się tej choroby, trawiącej Microsoft od lat. Shadowrun nie oferuje nic nowego jeśli chodzi o rozgrywkę, wszystko to już było we wcześniejszych shooterach. Poza tym, graficznie wygląda nieciekawie, zwykły średniak. Lepiej zbierajcie na Halo 3". – to część forumowego posta jednego z byłych pracowników studia. Jego treść została szybko usunięta, podobnie jak konto autora.
Niedługo później pojawiła się wypowiedź głównego programisty studia, który postarał się naprostować całą sprawę – "Shadowrun ma swoją premierę wkrótce, to były długie trzy lata pracy naszego zespołu. Jestem pewien, że jego część po wydaniu gry zrezygnuje, aby zająć się czymś innym. To normalne. Jeśli chodzi o wynajętych ludzi, to właśnie – oni są wynajęci. (...) Kiedy wykonają swoją pracę, odejdą. A praca jest już prawie gotowa".
Brakuje tutaj stwierdzenia, z którego faktycznie można by wywnioskować, że nie, Microsoft po premierze nie zamyka naszego studia. Całej sprawie pikanterii dodaje fakt, że gigant z Redmond w żaden sposób nie potwierdził ani nie zdementował tych rewelacji. Czyżby Shadowrun nie był tak dobrą grą, na jaką wszyscy liczą? Poczekajmy na pierwsze recenzje.