Retrogram: Dune II, czyli znak czerwia

Hakken
2008/02/22 18:23

Diuna, Arrakis, pustynna planeta… Świat wykreowany przez Franka Herberta dał podwaliny pod wielkie dzieła zarówno filmowe, jak i ze świata gier komputerowych. Bodajże najbardziej znaną grą osadzoną w tym uniwersum jest Dune II: Battle for Arrakis, która dała podwaliny pod obecny wygląd RTS-ów. Zapraszamy do lektury.

Zgodnie z obietnicą, dziś przeniesiemy się na pewną odległą w czasie i przestrzeni, piaszczystą planetę, nazywaną przez jej rdzennych mieszkańców Diuną. Wielu z Was może ją znać również pod oficjalną nazwą, pod którą występuje ona na wszystkich mapach kosmosu – Arrakis. Oczywiście okazją ku temu jest dalszy ciąg naszych wspomnień dotyczących najbardziej znanych tytułów i serii gier, wyprodukowanych przez nieistniejące już studio Westwood. Jednak świat wykreowany ponad czterdzieści lat temu przez Franka Herberta stał się inspiracją nie tylko dla twórców gier z amerykańskiego studia. Tradycyjnie jednak, zacznijmy od początku, czyli od...

Pełen tekst znajdziecie tutaj

GramTV przedstawia:

Komentarze
33
Vojtas
Gramowicz
28/04/2008 18:02
Dnia 23.02.2008 o 10:20, Fomorian napisał:

Uwielbiam książkę (obecnie czytam na nowo, w oryginale), filmu nie oglądałem (i, widać, niewiele, straciłem), w gry też nie - ale obiecuję nadrobić braki.

książki nie miałem przyjemności, filmu widziałem fragmenty, a grę skończyłem 4 razy (2 x Harkonnenami i po jednym razie resztą). To była jedna z pierwszych gier w jakie grałem po kupnie karty dźwiękowej - drugą UFO Enemy Unknown. Gra-legenda, a szefowie EA będą się smażyć w piekle za to, że zniszczyli Westwood.

Usunięty
Usunięty
28/04/2008 13:06

A propos przekładu Łozińskiego: http://www.tlumok.republika.pl/lozins2.htm

hans_olo
Gramowicz
23/02/2008 13:58

No i jeszcze reasumując na korzyść niczyją - lasguna nikt dobrze nie przełożył i nikt go nie przełoży. Dość dobry byłby tutaj karabin laserowy, ale nadal tracimy tutaj krótki zapis z oryginału.




Trwa Wczytywanie