Retrogram – id Software, czyli zaczęło się od dowcipu
W nawiązaniu do naszej Historii gier FPS, w dzisiejszym odcinku kącika wspomnień przeczytacie o trudnych początkach, wielkich chwilach i wielkiej zagadce jaką jest przyszłość jednego z najbardziej znanych i cenionych studiów deweloperskich na świecie.
Kolejne lata istnienia studia, to praktycznie jedno wielkie pasmo następujących po sobie sukcesów. Nie będziemy jednak w tym miejscu skupiać się na poszczególnych tytułach, im bowiem poświęcę już wkrótce sporo miejsca w naszej historii gier FPS. Dość powiedzieć, że choć kolejne części Commander Keen okazały się sukcesem, to prawdziwym przełomem było wydanie przez Apogee pierwszoosobowej strzelanki Wolfenstein 3D. Rewelacyjne rozwiązania techniczne Johna Carmacka, w tym doskonalona przez niego cały czas technologia ray castingu, sprawiły, że gra dostępna była dla praktycznie każdego posiadacza komputera klasy PC.