Społeczność modderska już czeka w blokach startowych odliczając czas do premiery SDK Left 4 Dead 2. Ile potrwa, zanim Valve wypuści te narzędzia deweloperskie? Nie wiadomo, ale w sieci pojawiła się pogłoska dotycząca możliwości wprowadzanych przez wspomniane SDK.
Serwis l4dmods.com donosi, że zna już zawartość pliku addoninfo.txt. To w nim znajduje się spis elementów, które gracze mogą edytować:
addonContent_BackgroundMovie 0 //Provides a replacement for the background movie.
addonContent_Survivor 0 //Provides a new survivor model. 0=false, 1=true, String in quotes if replaces specific single character, i.e. "Francis"
addonContent_BossInfected 0 //Provides a new boss infected model. Break these out?
addonContent_CommonInfected 0 //Provides a new common infected model
addonContent_WeaponModel 0 //Provides a new appearance to existing weapons, but does not change their function
addonContent_weapon 0 //provides new weapons or new zombie killing
functionality, i.e. guns, explosives, booby traps, hot tar,
addonContent_Skin 0 //0 if no new skin textures for existing models. 1 if multiple skin pack. String in quotes if specific single skin
addonContent_Spray 0 //Provides new sprays.
addonContent_Map 0 //Add-on provides a standalone map
Jak widać, na powyższej liście jest kilka nowości. Przede wszystkim, nareszcie modderzy będą mogli podmienić modele postaci - zarówno po stronie Ocalonych, jak i Zainfekowanych. Jakby tego było mało, możliwe będzie tworzenie nowych mechanik atakowania i przedmiotów. Nie jest wykluczone zatem, że będzie można zastawiać ogniowe pułapki lub złapać tanka w np. sidła.
Pamiętajcie jednak, że powyższe rewelacje nadal mają status plotki, więc możemy tylko liczyć na ich potwierdzenie ze strony Valve. Tymczasem wracajcie do gry - te hordy same się nie wytną kataną, czyż nie?