Największy realizm i możliwości konfiguracji tylko w Forza Motorsport 4

Patryk Purczyński
2010/12/13 19:27

Micorosoft już na starcie dba o budowanie wizerunku swej nowej perełki, Forza Motorsport 4. Obietnice są wielkie, ale jest jeszcze za wcześnie by ocenić, czy zostaną zrealizowane.

Pozycja definiująca gatunek gier wyścigowych w 2011 roku, najbardziej ekspansywna i realistyczna produkcja na którejkolwiek z konsol z miażdżącą fizyką, z nieporównywalnymi możliwościami dostosowania do preferencji użytkownika - taka właśnie ma być, według zapewnień Microsoftu, Forza Motorsport 4. Największy realizm i możliwości konfiguracji tylko w Forza Motorsport 4

Po takiej laurce wniosek nasuwa się sam: po tegorocznej dominacji PS3 i Gran Turismo 5 korona najlepszej gry wyścigowej ma wrócić na Xboksa 360. Zanim to się stanie, sporo wody jeszcze w rzekach świata upłynie - premiera Forza Motorsport 4 wstępnie zaplanowana jest bowiem na jesień przyszłego roku.

Już teraz uzyskujemy jednak zapewnienia, że zapowiedziana podczas gali Video Game Awards gra będzie obsługiwana także za pomocą Kinecta. Samo prowadzenie pojazdu to już jednak "doznania oparte na kontrolerze". Tylko w ten sposób, jak mówią twórcy, gracze doświadczą pełni realizmu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
14/12/2010 10:37
Dnia 14.12.2010 o 08:27, Lordpilot napisał:

> > Bo wiadomo... prawdziwe auto prowadzi się za pomocą kontrolera... > No dokładnie - bo czymże innym jest kierownica w prawdziwym samochodzie jak nie kontrolerem właśnie ?

Naciągane... Ale niech ci będzie... Bo z reguły kontrolerem nazywa się... Pada...Kierownica to po prostu Kierownica...

Dnia 14.12.2010 o 08:27, Lordpilot napisał:

> Dopóki na Xboxa nie wyjdzie porządna kierownica ogólnie dostępna Albo porządna albo ogólnodostępna - life is brutal, te rzeczy na ogół nie idą w parze. Fanatec jest drogi w cholerę - ale za jakość się płaci (i za licencje Porshe przy okazji). Nie stać Cię - sorry, nikt nie uroni nawet łzy ;-) Zainwestuj w jakieś "pierdzikółko", względnie w (już niestety nieprodukowaną) kierę MS - opinie zbiera raczej pochlebne.

Driving Force GT na PS3 jest powszechną i bardzo dobrą kierownicą... Wystarczyłoby coś takiego... Już nie wspomnę o tym że G27, G25 i co druga kierownica pod PC z wyjściem USB działa na PS3 więc tam tego problemu nie ma...

Dnia 14.12.2010 o 08:27, Lordpilot napisał:

> Już Forza 3 ma "na stałe" umieszczone wspomagania kierownicy, które są włączone nawet > kiedy gramy "bez" żadnych wspomagaczy... Czyli poszli w realizm - w moim prawdziwym aucie też nie mogę wyłączyć wspomagania kierownicy... .. .

http://www.youtube.com/watch?v=wVkxSZoHbYY&feature=player_embeddedJeśli to dla ciebie realizm, to powodzenia... Twoje auto też doskonale wie kiedy zbliżasz się do krańca toru i delikatnie prostuje kierownice w tym momencie? Musisz mieć naprawdę fajny samochód.Nie mówię, że Forza 3 jest słabą grą... Bo grało mi się świetnie, ale twierdzenie, że jest to symulator jest trochę śmieszne... Zwłaszcza, że ze względu na problemy z peryferiami innymi niż Microsoft twórcy gry musieli zoptymalizować grę pod PADA! To "stałe" wspomaganie, jest właśnie po to by gracze z padami mogli sobie spokojnie pograć... Gra jest po prostu zrobiona pod szerszą publikę. I to samo będzie z Forzą 4 dopóki Xbox nie będzie tak popularnie wspierał kierownic... A jeszcze jak skupią się na tym całym Kineckt to tym bardziej nie zobaczymy realistycznego modelu jazdy...W takim GT5 tego wspomagania nie ma... Co daje ogromny + dla posiadaczy kierownic ale spory - dla posiadaczy padów... Bo bez kierownicy taki "NASCAR" czy przejażdżka mocniejszym samochodem na sportowych twardych oponach staje się męcząca i trudna... I nawet przy włączeniu wszystkich wspomagaczy łatwo nie jest...Symulatorów na PC nie będę porównywać do Forzy z czystej litości... Bo tam to już w ogóle różnica jak między niebem a ziemią...

Lordpilot
Gramowicz
14/12/2010 08:27
Dnia 13.12.2010 o 22:40, Mrocz napisał:

> Bo wiadomo... prawdziwe auto prowadzi się za pomocą kontrolera...

Dnia 13.12.2010 o 22:40, Mrocz napisał:

No dokładnie - bo czymże innym jest kierownica w prawdziwym samochodzie jak nie kontrolerem właśnie ?> Dopóki na Xboxa nie wyjdzie porządna kierownica ogólnie dostępnaAlbo porządna albo ogólnodostępna - life is brutal, te rzeczy na ogół nie idą w parze. Fanatec jest drogi w cholerę - ale za jakość się płaci (i za licencje Porshe przy okazji). Nie stać Cię - sorry, nikt nie uroni nawet łzy ;-) Zainwestuj w jakieś "pierdzikółko", względnie w (już niestety nieprodukowaną) kierę MS - opinie zbiera raczej pochlebne.> Już Forza 3 ma "na stałe" umieszczone wspomagania kierownicy, które są włączone nawet

Dnia 13.12.2010 o 22:40, Mrocz napisał:

kiedy gramy "bez" żadnych wspomagaczy...

Czyli poszli w realizm - w moim prawdziwym aucie też nie mogę wyłączyć wspomagania kierownicy......Co do "czwórki". Fajnie byłoby, gdyby:- dali w końcu zmienne warunki atmosferyczne- wyścigi nocą (to już w sumie potwierdzone)- więcej tras- powrót wyścigów wytrzymałościowych z części drugiej - w FM3 BARDZO mi ich brakowało (tęskniłem, cholera :/)- skrócili loadingi (choć tu pewnie coś za coś, w trójce grafika poszybowała mocno w górę, to i czasy ładowania wzrosły)Reszta to już w sumie kosmetyka - FM3 była i jest znakomita, zresztą często do niej wracam. Na wymaksowanie jej i skończenie wszystkich dostępnych wyścigów, to będę jescze kilka miesięcy potrzebował ;-)

Anvi
Gramowicz
13/12/2010 23:30
Dnia 13.12.2010 o 21:17, thiefi napisał:

Mam w tej chwili obie i mocno porównuję. GT5 jest bardzo mocno nierówne i niedopracowane.

Prawda to. Jak na grę robioną tak długo to niektóre błędy są wręcz żenujące. Ale fakt faktem i tak gra się dość przyjemnie. Choć mi akurat z GT5 i Forzy 3 bardziej podeszła ta druga, mimo, że jako motoryzacyjny laik nie widzę między nimi dużych różnic.




Trwa Wczytywanie