Electronic Arts, krytykowane za wtórność swoich tytułów, postanowiło swego czasu zainwestować w nowe marki. Najlepszym tego wyrazem było rozpoczęcie prac nad horrorem Dead Space i trzecioosobową grą akcji Mirror's Edge. Obie produkcje sprzedały się co prawda poniżej oczekiwań, ale mimo to "Elektronicy" zdecydowali się zaryzykować jeszcze raz (przynajmniej z pierwszym z wymienionych).
Dziś doczekaliśmy się premiery Dead Space'a 2, a jego wydawca z pewnością liczy, że sprzedaż będzie tym razem wyższa niż w przypadku pierwszej odsłony. Ta do sierpnia ubiegłego roku osiągnęła pułap dwóch milionów zakupionych egzemplarzy. Władze EA mogą znaleźć otuchę w słowach analityka Sternee Agee, Arvinda Bhatii, który wieszczy "dwójce" znacznie większe zainteresowanie konsumentów.Analityk Sterne Agee Arvind Bhatia wierzy, że sprzedaż Dead Space 2 będzie kształtować się na dużo wyższym poziomie niż w przypadku pierwszej części. Dziś gra trafiła do polskich sklepów.