Tryby rozgrywki
W grze Battlefield 3 rywalizować między sobą będą frakcje: Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych (USMC), Unia Europejska (EU), Koalicja Bliskowschodnia (MEC) oraz Rosja. Oprócz multiplayera dostępna będzie także kampania dla pojedynczego gracza (najwidoczniej DICE chce stawić czoła nowemu Call of Duty). Bohaterami single playera będą członkowie elitarnego oddziału U.S. Marines. Z kolei w multi odwiedzimy m.in. Paryż, Teheran i Nowy Jork, walcząc z przeciwnikami w ciasnych uliczkach oraz na otwartych polach bitew.
Pojazdy
W Battlefield 3 nie zabraknie pojazdów. Pojawią się ponaddźwiękowe samoloty bojowe, śmigłowce, czołgi i transportery opancerzone. Pierwszy materiał wideo z gry jednoznacznie daje do zrozumienia, że zobaczymy czołg M1A2, helikopter UH-1Y Huey oraz rosyjski myśliwiec SU-37. Można zatem podejrzewać, że mapy będą tak samo duże, jak w "dwójce" albo nawet jeszcze większe (zwłaszcza na PC, więcej szczegółów w kolejnych akapitach).
Wersja beta
Premiera Battlefield 3 zostanie poprzedzona betatestami. Dostęp do nich otrzymają gracze, którzy zakupili Medal of Honor w Edycji Limitowanej. Czy możliwość zapoznania się z grą przed jej wydaniem będą mieli także pozostali? Tego na razie nie wiadomo. Electronic Arts w lipcu 2010 roku zapowiedziało, że betatesty odbędą się najpóźniej rok po premierze Medal of Honor, który zadebiutował w połowie października 2010.
Różnice między wersjami
Electronic Arts już w sierpniu zapowiedziało, że Battlefield 3 nie będzie działał na Windowsie XP i jest optymalizowany z myślą o 64-bitowych systemach. Gra bazować będzie na technologii Frosbite 2.0 (w Battlefield: Bad Company 2 wykorzystano Frosbite 1.5), co za tym idzie, wzrosną wymagania sprzętowe. Zatem najładniejszą grafikę powinniśmy zobaczyć na PC. Posiadacze tej platformy zostaną również uprzywilejowani w inny sposób – otóż w trybie multiplayer na jednej mapie zmieści się nawet 64 graczy (tylko 24 na Xboksie 360 i PlayStation 3).
Oprawa wizualna
Jak już wspomniałem DICE do produkcji Battlefield 3 wykorzystuje Frosbite 2.0. Zobaczymy więc wysokiej jakości grafikę na wszystkich platformach (a zwłaszcza na PC) oraz zaawansowany system destrukcji otoczenia (mam tutaj na myśli głównie niszczenie osłon). Autorzy zapowiadają także ulepszone efekty dźwiękowe i poprawioną animację postaci. Nowa wersja technologii pozwoliła również na rozszerzenie wachlarzu ruchów kierowanej postaci – bohater będzie mógł się czołgać. Co ciekawe, otrzymamy również możliwość odciągnięcia rannego kolegi w bezpieczne miejsce. Przeciwników zlikwidujemy także przy wykorzystaniu uprzednio zainstalowanej broni (możliwość umieszczenia stacjonarnego działka dostępna będzie w wybranych miejscach, charakteryzujących się odpowiednim ukształtowaniem terenu).
Wideo
Jak na razie dostępny jest jedynie krótki teaser: