Twórcy Hitman Absolution chcą, by gracz wczuł się w bohatera

Patryk Purczyński
2011/05/26 22:38

Odpowiednia narracja i stworzenie skomplikowanej, a zarazem świetnie sprawdzającej się w praktyce sztucznej inteligencji to tylko niektóre cele, jakie stawiają przed sobą twórcy Hitman Absolution.

Twórcy Hitman Absolution chcą, by gracz wczuł się w bohatera

- Bardzo zbliżysz się do postaci podczas rozgrywki. Wszyscy bohaterowie mają imiona i odgrywają jakąś rolę w tej historii, więc to, żeby działali tak wiarygodnie, jak to tylko możliwe, jest dla nas bardzo ważne. To najważniejsza część gry - zapowiada Tore Blystad z IO Interactive, którego cytuje redakcja należącego do kolektywu gram.pl serwisu Hitman Hideout.

Dodatkowego wyrazu poszczególnym postaciom ma nadać fakt, że swego głosu użyczą im profesjonalni aktorzy. Keith Carradine wcieli się w rolę głównego przeciwnika, Blake'a Dextera, a Marsha Thomason - w Dianę. - Blake Dexter jest bardzo skomplikowaną postacią. Pojawia się w bardzo wczesnym stadium gry i przewija się przez całą historię, która jest raczej długa. Jest jedną z postaci, które ukazywane są najpełniej i mają najtrudniejsze sceny - podkreśla Blystad.

Wygląda jednak na to, że Carradine jest odpowiednio przygotowany do tchnięcia życia w Dextera. - Odgrywanie roli zawsze sprowadza się do tych samych podstawowych dogmatów - znaj swoją postać i mów prawdę. Z tego względu, przechwytywanie ruchów za pomocą motion capture nie różni się tak bardzo od innych zadań aktora, niezależnie, czy jest to film, nagrywanie, wirtualne działanie czy gra przed świadomą publicznością - mówi.

GramTV przedstawia:

Jak się okazuje, sporym wyzwaniem dla twórców Hitman Absolution było zapewnienie graczom odpowiedniego poziomu trudności. - Pomimo tego, że fantastyczny świat Hitmana oferował wiele atrakcji, gry z tej serii były bardzo trudne, trzeba było się do tego przyzwyczaić. Największym wyzwaniem, przed jakim stanęliśmy, było uczynienie jej atrakcyjniejszej dla odbiorców w każdym sensie, by była łatwiejsza i bardziej przystępna, a jednocześnie by wciąż zachowywała swoje hardkorowe oblicze. Nie zamierzamy zrażać naszych fanów, którzy byli tak bardzo lojalni przez te wszystkie lata - zaznacza Blystad.

Tłumaczy także, jak działa sztuczna inteligencja w Hitman Absolution: - Jeżeli atakujesz przeciwnika z narożnika, możemy sprawić, żeby ci oddał, albo kontynuować jego działania w normalnym stanie umysłu, jeżeli go zignorujesz. Jest tu sporo rzeczy podobnych do GTA i tych większych gier sandboksowych, ale na o wiele bardziej rozdrobnionym poziomie, ponieważ skupiamy się bardzo na umiejętnościach postaci.

Hitman Absolution powstaje z myślą o platformach PC, PS3 i X360. Premiery gry należy spodziewać się w 2012 roku.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
27/05/2011 18:03

Mam nadzieję, że "uproszczanie gry" nie będzie się wiązało z żadnym z poniższych:- ograniczenie liczby możliwych eliminacji celu do minimum lub nawet do jednego (z góra ewentualnym ''wyborem'' czy ze snajperki strzelić prosto do niego, czy w żyrandol żeby spadł; czy zatruć jabłko czy wodę w szklance...)- dokładne przedstawienie graczowi sposobu dojścia do celu i zabicia go po cichu, pewnie jeszcze z podpowiedziami w czasie rzeczywistym- informowanie na bieżąco o zbliżających się przeciwnikach jakimiś światełkami czy czymś tamHitman jest świetny, bo wymaga myślenia. Jeśli to się zmieni, to gra straci w zasadzie wszystko.

Usunięty
Usunięty
27/05/2011 17:54

Hitman może i był grą trudną, ale gdy już zrozumiało się "o co tutaj chodzi" wszystko szło o wiele łatwiej. Szkoda, że twórcy chcą uprościć grę, ale można się tego było spodziewać. W końcu liczy się tylko zysk.

Usunięty
Usunięty
27/05/2011 17:31

Rzecz jasna, najłatwiej jest marudzić na coś, co nie wyszło, prawda?Z mojej strony mogę tylko napisać, że wierzę w nowego Hitmana - wpadke Square Enix i IOI, którą nazywam Kane and Lynch 2 przebaczyłem, więc teraz po prostu gorzej już być nie może.




Trwa Wczytywanie