Odpowiednia narracja i stworzenie skomplikowanej, a zarazem świetnie sprawdzającej się w praktyce sztucznej inteligencji to tylko niektóre cele, jakie stawiają przed sobą twórcy Hitman Absolution.
Odpowiednia narracja i stworzenie skomplikowanej, a zarazem świetnie sprawdzającej się w praktyce sztucznej inteligencji to tylko niektóre cele, jakie stawiają przed sobą twórcy Hitman Absolution.
Dodatkowego wyrazu poszczególnym postaciom ma nadać fakt, że swego głosu użyczą im profesjonalni aktorzy. Keith Carradine wcieli się w rolę głównego przeciwnika, Blake'a Dextera, a Marsha Thomason - w Dianę. - Blake Dexter jest bardzo skomplikowaną postacią. Pojawia się w bardzo wczesnym stadium gry i przewija się przez całą historię, która jest raczej długa. Jest jedną z postaci, które ukazywane są najpełniej i mają najtrudniejsze sceny - podkreśla Blystad.
Wygląda jednak na to, że Carradine jest odpowiednio przygotowany do tchnięcia życia w Dextera. - Odgrywanie roli zawsze sprowadza się do tych samych podstawowych dogmatów - znaj swoją postać i mów prawdę. Z tego względu, przechwytywanie ruchów za pomocą motion capture nie różni się tak bardzo od innych zadań aktora, niezależnie, czy jest to film, nagrywanie, wirtualne działanie czy gra przed świadomą publicznością - mówi.
Jak się okazuje, sporym wyzwaniem dla twórców Hitman Absolution było zapewnienie graczom odpowiedniego poziomu trudności. - Pomimo tego, że fantastyczny świat Hitmana oferował wiele atrakcji, gry z tej serii były bardzo trudne, trzeba było się do tego przyzwyczaić. Największym wyzwaniem, przed jakim stanęliśmy, było uczynienie jej atrakcyjniejszej dla odbiorców w każdym sensie, by była łatwiejsza i bardziej przystępna, a jednocześnie by wciąż zachowywała swoje hardkorowe oblicze. Nie zamierzamy zrażać naszych fanów, którzy byli tak bardzo lojalni przez te wszystkie lata - zaznacza Blystad.
Tłumaczy także, jak działa sztuczna inteligencja w Hitman Absolution: - Jeżeli atakujesz przeciwnika z narożnika, możemy sprawić, żeby ci oddał, albo kontynuować jego działania w normalnym stanie umysłu, jeżeli go zignorujesz. Jest tu sporo rzeczy podobnych do GTA i tych większych gier sandboksowych, ale na o wiele bardziej rozdrobnionym poziomie, ponieważ skupiamy się bardzo na umiejętnościach postaci.
Hitman Absolution powstaje z myślą o platformach PC, PS3 i X360. Premiery gry należy spodziewać się w 2012 roku.