- w grze najprawdopodobniej znajdzie się tryb współpracy dla czterech graczy;
- pojazdy będą bardziej zróżnicowane niż w „jedynce” (pojawią się wehikuły przeznaczone dla czterech osób; jednym z urządzeń do transportu lądowego ma być Bandit Technical);
- walutą w Borderlands 2 będzie Eridium (pozwoli ona ulepszać elementy ekwipunku);
- jedna z klas postaci będzie mogła strzelać z dwóch broni jednocześnie (zapewne chodzi o sympatycznego pana z powyższej grafiki);
- pojawią się Vault Hunters z pierwszej części serii (ale nie wcielimy się w nich);
- bandyci będą mogli korzystać z unikalnego rodzaju oręża;
- bronie będzie można modyfikować;
- zostanie usprawniona sztuczna inteligencja oponentów (poprawiana jest między innymi reakcja wrogów na dziejące się na polach bitew wydarzenia);
- pojawią się interaktywne dialogi + większa liczba postaci niezależnych;
- drzewko rozwoju bohatera będzie prawie takie samo jak w pierwszej odsłonie cyklu;
- bardzo możliwe, że znów spotkamy Claptrapa;
- najprawdopodobniej żadna pukawka z „jedynki” nie znajdzie się w Borderlands 2;
- misje z głównej linii fabularnej nie będą statyczne;
- część zbieranych przedmiotów będzie przez ograniczony czas dostarczać sterowanej postaci bonusy.
Zapowiedziana kilka dni temu druga część serii Borderlands pojawi się na trzech platformach – komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Gra, która zostanie zaprezentowana już na tegorocznych targach gamescom w Kolonii, ujrzy światło dzienne najwcześniej w kwietniu przyszłego roku.