Tim Schafer: wydawcy boją się nowego IP, więc lepiej robić małe gry

Rafał Dziduch
2012/02/07 10:53
9
0

Szef Double Fine, Tim Schafer bardzo boleje nad tym, że trudno zdobyć obecnie finansowanie na duże projekty, jeśli chce się wprowadzić nowe IP. Powód jest prosty - wydawcy nie chcą inwestować w nowe, niesprawdzone marki.

Tim Schafer: wydawcy boją się nowego IP, więc lepiej robić małe gry

Ostatnio Double Fine, firma założona przez Tima Schafera, zmieniła taktykę. Zamiast wielkich i drogich w produkcji tytułów, oferuje małe takie jak Iron Brigade, Stacking i Happy Action Theater. Jak przyznaje Schafer taka taktyka to, przynajmniej w części, odpowiedź na potencjalny brak funduszy. - Często wydawcy nie chcą po prostu wydawać niczego nowego. Są przerażeni nowym IP, a Double Fine specjalizuje się w nowych projektach. - mówi Tim. - Dlatego zawsze było dla nas wyzwaniem, aby zainteresować wydawcę na tyle, aby zdecydował się zainwestować miliony dolarów w coś takiego jak Brutal Legend.

Niestety, jak pamiętamy Brutal Legend miał dość dobre recenzje, ale nie pomogło to grze odnieść finansowego sukcesu. Schafer wierzy, że studia mają znacznie większą szansę na uczenie się na błędach wtedy, kiedy robią mniejsze, mniej kosztowne projekty.

GramTV przedstawia:

Komentarze
9
Vojtas
Gramowicz
09/02/2012 16:02
Dnia 09.02.2012 o 10:49, Lordpilot napisał:

Mówisz i masz :)

Wiem, czytałem na RPS. I niech jeszcze raz ktoś powie, że przygodówki umarły, to go wyśmieję.

Lordpilot
Gramowicz
09/02/2012 10:49

> Tim zamiast oglądać się na wydawców, powinien swoje małe gry wypuszczać na Steamie Mówisz i masz :) http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,11113225,Double_Fine_zbiera_pieniadze_na_klasyczna_gre_przygodowa_.html

Vojtas
Gramowicz
08/02/2012 13:02

Tim zamiast oglądać się na wydawców, powinien swoje małe gry wypuszczać na Steamie - tam miałby odpowiedni zbyt i nie musiałby oddawać haraczu tym pijawkom (poza Valve oczywiście).




Trwa Wczytywanie