- Nowy dynamiczny system walki – w trakcie testów
- Poprawione cut-sceny (praca kamery, udźwiękowienie, animacje) – wykonano 60%
- Większa ilość efektów psychozy (Fearlock) - wykonano
- Poprawiona mimika twarzy/ruchów oczu – wykonano 70%
- Poprawione animacje postaci – wykonano 60%
- Poprawione udźwiękowienie otoczenia i postaci – wykonano 50%
- Poprawa wydajności/optymalizacja – wykonano 70%
- Nowa broń - wykonano
- Zmieniono i dodano punkty zapisu automatycznego - wykonano
- Dodane nowe warianty zachowań AI – przełożono do następnej poprawki
- Nowe efekty świetlne/specjalne - wykonano
- Nowy balans rozgrywki oraz prowadzenia fabuły – w trakcie testów
- Poprawki techniczne i gameplayowe – w trakcie testów
W sieci pojawił się komunikat zarządu Nicolas Games S.A., w którym ujawniono postęp prac nad poszczególnymi elementami Edycji Rozszerzonej Afterfall: Insanity oraz zaprezentowano plany na bliższą i dalszą przyszłość.