Prototype 2 - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2012/04/27 23:35

Jedni twierdzą, że jest znacznie lepsza od pierwowzoru, inni narzekają na jej płytkość. Tak w ocenach zachodnich portali i czasopism wypada nowa produkcja Radical Entertainment, Prototype 2.

Prototype 2 - przegląd ocen

Przed kilkoma dniami na Xboksie 360 i PlayStation 3 (premiera na PC dopiero za trzy miesiące) zadebiutowała nowa gra akcji z otwartym światem, Prototype 2. Pałeczkę głównego bohatera przejmuje James Heller, który za cel stawia sobie zlikwidowanie tego, którym sterowaliśmy w pierwszej części - Aleksa Mercera. Jak wypada produkcja Radical Entertainment w oczach krytyków? Przekonajmy się.

Game Chronicles - 97/100

Z zupełnie nowym bohaterem, wciągającą historią, udoskonalonymi mocami i zintegrowanymi elementami rozgrywki, jak Polowanie czy Mutacje, Prototype 2 staje się wizjonerskim koszmarem, a zarazem spełnieniem marzeń gracza.

Playstation Official Magazine UK - 90/100

Zdecydowanie mocniejsza od oryginału gra, i to w każdym aspekcie, a do tego fascynujący kontrapunkt dla inFamous 2. Prototype 2 to napakowane makabrą sandboksowe arcydzieło.

Games Master UK - 86/100

Daje opcje, pozwala odkrywać i eksperymentować, oferując iście rozpustne przeżycia. Wypij do dna.

Game Informer - 85/100

Prototype 2 oficjalnie ocalił markę. Mechanika trzyma poziom, o którym właściciele pierwszej części mogli tylko pomarzyć. Gra zachęca do wykorzystania niesamowitych mocy w dowolny, wpasowujący się w kontekst, sposób. Jeśli trzymałeś się z dala od "jedynki" z uwagi na brak słowa mówionego, nie wahaj się wskoczyć od razu do "dwójki".

Official Xbox Magazine - 80/100

Nawet jeśli cele zapowiadają się na pełen wrażeń niedzielny wypad po zakupy, chaos, jaki Heller wywołuje w świecie New York Zero podczas ich wykonywania sprawia, że Prototype 2 ani przez chwilę nie jest męczarnią. Jeśli potrafisz wyłączyć mózg i rozkoszować się szaloną rzezią, pukasz do właściwych drzwi.

GramTV przedstawia:

Destructoid - 80/100

Najprościej ujmując, Prototype 2 jest wyborem numer 1 dla każdego, kto chce być siewcą biologicznego horroru w szeregach całej armii bezradnych indywiduów, które jednak są wystarczająco nikczemne, by móc poczuć się usprawiedliwionym.

GameSpot - 75/100

Bezpieczna kontynuacja. Nie dodaje niczego szczególnie nowego czy innowacyjnego dla gatunku, ale małe usprawnienia czynią ją bardziej przystępną od oryginalnej gry. Co jednak najważniejsze, odważnie oferuje świetną przygodę, która nie ma żadnych wątpliwości co do tego, czym chce być.

IGN - 70/100

Prototype 2 jest zabawny, ale z pewnością łatwo o nim zapomnieć.

Joystiq - 60/100

To, ile wyciągniesz z Prototype 2 zależy od tego, na ile potrafisz cieszyć się jego niesamowitą ruchliwością i znakiem firmowym, jakim jest masowa destrukcja, a także od tego, czy jesteś w stanie wybaczyć mu bezmózgie momenty, zarówno jeśli chodzi o powtarzalność, jak i głupie dialogi.

Metro GameCentral - 60/100

Akcja wymaga niewiele prawdziwych umiejętności by móc skutecznie sterować, i choć zdobywanie nowych mocy jest silną zachętą do kontynuowania zabawy, gra jest ekstremalnie płytka i niekonsekwentna. W małych dawkach Prototype 2 jest niesłychanie przyjemną grą, ale koniec końców, ponieważ Heller i Mercer nie przejmują się nikim innym, Ty nigdy nie przejmujesz się nimi.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
29/04/2012 23:06

http://www.rpgcodex.net/content.php?id=8117Myślę że ta recenzja wystarczy za komentarz.Ani recenzje „profesjonalistów" ani graczy czy blogerów nie są doskonałe. Jedni z powodu emocji, drudzy z powodu nacisków. Biznes is biznes.Warto wtedy znaleźć sobie jakieś dobre, sprawdzone źródło.

Usunięty
Usunięty
29/04/2012 10:54

Chyba się nie zrozumieliśmy; nie twierdziłem, że "nikt nie ma do tego prawa". W cytowanym przez ciebie fragmencie nie ma żadnej dodatkowej informacji ponad tą, że 10/10 wpisuje się w pewien swoisty permisywizm promujący fanbojów i dający odpór "hejterom", czego konsekwencją jest wrzask na widok "jedynki" i co najwyżej pobłażliwe spojrzenia i docinki w stronę wystawiających 10/10. Po prostu zauważyłem pewną prawidłowość, nie wspominałem nic na temat ocen na zasadzie "bo tak".A trzymając się tematu ME3 to zastanawiam się, jak wiele osób wie o tym, że słynne już wykasowane oceny użytkowników z metacritic, te wystawione na parę dni przed premierą ME3, w większości były... pozytywne. Wspomniane anglojęzyczne portaliki perfekcyjnie zmanipulowały informacje na ten temat, obracając ją przeciwko swoim przeciwnikom.

Usunięty
Usunięty
29/04/2012 10:34
Dnia 29.04.2012 o 09:39, DesCorax napisał:

Swoją drogą to zabawne, jak w kręgach graczy akceptowane społecznie jest wystawienie bzdurnego 10/10 GOTY, GOAY!!!1!, ale wystawienie "jedynki" jest już zawsze niesprawiedliwe. W końcu "nie stworzono jeszcze tak złej gry", prawda?

Zarówno jedno jak i drugie jest przyjmowane jeżeli są do tego PODSTAWY. Jeżeli "anglojęzyczne portaliki" nie pominą żadnego aspektu gry, wspomną o błędach gdzie błędy ewidentnie są ale jednak uznają, że wciąż rozgrywka wciąga, recenzentowi się podobało itp. TO MA PRAWO POSTAWIĆ NAWET 9/10. Śmieszne za to było 10/10 ME3 w CDA gdzie recenzent był zachwycony zakończeniem. Ok miał prawo być zachwycony ale warto jednak wspomnieć o tym, że pewne jego elementy są nielogiczne, niewyjaśnione i WYMAGAJĄ poprawy. Gdyby o tym napisał i dał ME3 9/10 nie miałbym pretensji. Tak samo gdyby ktoś napisał, że brak wpływu dawnych decyzji bardzo zepsuło mu fun z gry, że ME3 go znudziło (mimo, że np. ME2 wsiorbnęło na kilka dni) i ogólnie średniak to też ma PEŁNE PRAWO postawić grze 6/10, 5/10 a nawet jak będzie chciał to 4/10 ale 1/10 "BO TAK" jest równie debilne jak 10/10 "Bo wszystko jest idealnie".Swoją drogą rozpiętość ocen Prototype 2 moim zdaniem wynika z tego, że nie każdemu rozgrywka z tej produkcji podpasowała, ale wciąż, poza dwiema ostatnimi ocenami, gra trzyma się całkiem nieźle. Nie wiem o co komuś chodziło z oceną z IGNa, przecież 7/10 dali.




Trwa Wczytywanie