EA podało na swoim oficjalnym blogu listę zmian, jakie zostaną wprowadzone już 4 czerwca. Jeżeli nie zaznaczono inaczej, będą one dotyczyć wszystkich platform:
Strzałki do M26 -problem rozwiązany:
Wielu z Was na pewno doświadczyło tego problemu na własnej skórze: przy pewnej konfiguracji broń strzelała złą amunicją. Po czerwcowej aktualizacji problem zostanie rozwiązany.
Redukcja siły przygwożdżenia:
Po ostatnim patchu wszczęto wiele dyskusji na temat siły efektu przygwożdżenia. Znaleźli się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy takiego rozwiązania. EA postanowiło wysłuchać obu stron i zmniejszyć siłę przygwożdżenia. Nadal będzie ona jednak większa niż było to przed ostatnią aktualizacją.
Dodanie symbolu własnych ustawień na serwerze (konsole):
Ikona "§" ułatwi wyszukiwanie serwerów z własnymi ustawieniami.
Wiemy, że wielu z Was chce wiedzieć zanim dołączy na serwer, czy rządzi się on swoimi prawami, takimi jak np. podniesiona liczba kuponów dla dłuższych rund. Poprzez dodanie tego symbolu wyszukiwanie takich serwerów stanie się o wiele łatwiejsze.
Symbolem "§" oznaczone będą wszystkie serwery z niestandardowymi ustawieniami. Ma to dotyczyć zarówno serwerów rankingowych jak i nierankingowych, choć niektóre z opcji ustawień serwera mogą być niedostępne z funkcją rankingowania.
Symbol nie będzie dodawany automatycznie. Oznaczenie serwera zależeć będzie od administratorów. Ma to pomóc im w przyciąganiu w danym momencie takich graczy, jakich chcą mieć u siebie na serwerze.
Moduł dla graczy, którzy są daltonistami teraz także na konsole.
Już we wcześniejszej wersji znalazło się wsparcie dla graczy-daltonistów na PC. Teraz ta opcja zostanie dodana także na konsolach.
Po zainstalowaniu czerwcowej aktualizacji w ustawieniach gry będzie można wybrać możliwość wsparcia dla graczy-daltonistów. Opcja ta zmienia kolory HUD'ów, przez co różnice między zespołami stają się bardziej widoczne.
Ulepszenie samolotów pionowego startu F35
Bazując na opiniach i wskazówkach graczy, ulepszono osiągi samolotów F35 z dodatku Powrót do Karkand. Przede wszystkim będą miały teraz większe szanse w starciu z SU35.
Zmiany związane z pojazdami:
- Ułatwiono sterowanie F35, tak, aby bardziej przypominało to z SU35
- Wprowadzono lepsze kierowanie rakietami ECM Jammer
- Usunięto błąd, który powodował, że nie pojawiały się nowe pojazdy, ponieważ na miejscu stał jakiś gadżet
- Rakiety ziemia-powietrze zadają teraz także uszkodzenia samolotom, które szybko latają
- Szkody wywoływane przez niekierowane rakiety Javelin zostały zmniejszone, aby nie powodować przypadkowych unieruchomień pojazdów
- Bezpośrednie szkody wywoływane przez kierowane bronie powietrzne zostały zmniejszone. Aby zadać pełne obrażenia, gracz musi zaznaczyć cel laserem
- Obrażenia zadawane przez rakiety wystrzeliwane z helikoptera zostały zmienione na te sprzed ostatniej aktualizacji
- Usunięto błąd przy kierowanych rakietach czołgów US, gdzie wartości przy kierowanych i niekierowanych pociskach zostały zamienione miejscami
- Uszkodzenia zadawane moździerzem M224 przeciwko pojazdom zostały zredukowane. Niektóre zmiany w ostatniej aktualizacji sprawiły, że były one za mocne
- VDV Buggy na mapie Gulf of Oman został dla obydwóch drużyn zamieniony na DPV Jeep
- Usunięto błąd, który sprawiał, że ulepszenia pojazdu zostawały mimo, że gracz opuścił już pojazd
Zmiany związane z żołnierzami i gadżetami:
- Zmniejszono efekt niecelności podczas bycia przygwożdżonym. Efekt jest większy niż podczas premiery, ale mniejszy niż po ostatniej aktualizacji
- Zredukowano lag wejściowy dla padów na wszystkie platformy. Celowanie za pomocą padów powinno być teraz o wiele lepsze
- Skrócono czas potrzebny na rozstawianie gadżetów
- Znacznie skrócono czas rozstawiania dwójnogów w pozycji leżącej lub po ruchu. Rozstawianie dwójnogu nie powinno być już przerywane, gdy gracz robi to zaraz po nagłym zatrzymaniu
- Usunięto błąd, który nie pozwalał ustawiać moździerza na mapie Grand Bazaar
- Podczas zmiany akcesoriów w ekranie dopasowania, automatycznie wybrana będzie aktualnie używana broń
- Efektywność wspomaganego celowania na krótkim dystansie została podwyższona. Testy na mapach Close Quarters pokazały, że dotychczasowe celowanie wspomagane nie radziło sobie w wąskich pomieszczeniach. Ta zmiana będzie miała wpływ na wszystkich mapach i trybach. Zmniejszono natomiast wspomaganie celności na większy dystans.
- Gracze, którzy odrodzą się na znaczniku będą zwróceni w tą samą stronę, w którą zwrócona będzie radiolatarnia. Przed aktualizacją nie miało to znaczenia
- Dym z granatów dymnych unosić się będzie dłużej
- Ślad świetlny przy wystrzale z broni snajperskiej został dopasowany (jest teraz węższy)
- Efekt oślepiania latarki taktycznej będzie mniejszy przy krawędzi monitora
- Usunięto błąd, który sprawiał, że po reanimacji nie można było podnieść niektórych gadżetów.
Zmiany związane z bronią:
- Usunięto błąd, który powodował zadawanie zbyt dużych obrażeń przy kombinacji ciężka lufa i podwieszana szyna
- Wszystkie półautomatyczne bronie mają mniejszy zasięg, jeżeli zamontuje się tłumik
- Celownik do L96 został dopasowany. Punkt uderzenia odpowiada teraz celowi
- Obrażenia zadawane SKS z tłumikiem na krótkim dystansie zostały zwiększone
- Zredukowano możliwość przygwożdżenia za pomocą SKS
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez SKS na duże odległości
- Zredukowano lekko celność M4A1 oraz SCAR-H przy strzale mierzonym
- Zmniejszono odrzut i zwiększono celność FAMASa przy strzale mierzonym
- Zwiększono redukcję odrzutu przy strzale mierzonym w większości karabinów szturmowych
- Usunięto błąd, który powodował brak wyświetlania nazwy broni dla M416-M26
- Wszystkie LKMy z magazynkiem mają znowu opcję dodatkowy magazynek
- Wszystkie półautomatyczne strzelby mają teraz szybkostrzelność 220 strzałów na minutę. Będą się za to różnić ilością śrutu w naboju
- Polepszono odrzut i dokładność M26, aby zrównoważyć ją z 870
- Efekt przygwożdżenia ze strzelb został zredukowany, będą one nadal miały swój efekt, ale nie tak znaczący przy strzałach z biodra
- Prędkość przeładowania 870 została zmieniona z 0,55 na 0,48 sekundy. Przeładowanie przy pustym magazynku zostało przyspieszone
- Dokładność strzelania z przyłożenia podczas ruchu została zwiększona
- Odrzut SAIGI został zmiejszony
- M1014 posiada 10 kul śrutowych, inne półautomatyczne strzelby 9. Zmiana podyktowana jest tym że M1014 posiada dłuższy czas przeładowania i mniejszą ilość magazynków. USAS strzela teraz 7 nabojami, a MK3A1 ośmioma
- Po odrodzeniu bronie zachowują ustawiony tryb strzelania
Pozostałe zmiany:
- Dodano pomoc dla graczy-daltonistów na konsolach
- Dodano ikonę dla lidera drużyny w trybie dla daltonistów (wszystkie platformy)
- Dodano opcję umożliwiająca dodanie znaczka oznajmującego, że serwer ma niestandardowe ustawienia.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że nie słyszano kroków zza pleców
- Usunięto błąd, który powodował przerwanie uzbrajania MCOM-u, jeżeli spojrzało się w kierunku upuszczonej broni
- Usunięto błąd, który powodował możliwość zajęcia miejsca w broni stacjonarnej na lotniskowcach przy pomocy EOD
- Usunięto błąd, który powodował złe wyświetlanie stanu amunicji na początku rozgrywki w trybie kooperacji
- Po wciśnięciu przycisku zmiany zespołu pojawi się komunikat pytający o potwierdzenie
- Usunięto błąd, który powodował złe sortowanie wyzwań w zakładce My Soldier/Assignments
- Usunięto błąd, który powodował złe wyświetlanie się commorose dla graczy siedzących w pojazdach (PC)
- Dodano migającą ikonkę przy punktach podboju w trybie 3D i migające neutralne ikony obiektów
- Przy próbie dzierżawy serwera przez graczy konsolowych w niedostępnym regionie ukazuje się teraz wiadomość z błędem
- Polepszono niektóre ścieżki świetlne, które pojawiają się za żołnierzem lub pojazdem
- Poszerzono tablicę nieśmiertelników w zakładce My Soldier/Assignments
- Naprawiono losowe psucie się ścieżek audio.