Podczas tegorocznego gamescomu Sony postarało się przedstawić PS Vita w jak najlepszym świetle. Okazało się, że mimo wszystkich zalet tej przenośnej konsoli gracze nie są skorzy do inwestowania w nowe urządzenie.
Podczas tegorocznego gamescomu Sony postarało się przedstawić PS Vita w jak najlepszym świetle. Okazało się, że mimo wszystkich zalet tej przenośnej konsoli gracze nie są skorzy do inwestowania w nowe urządzenie.
Sony nie bez powodu podawało wyniki sprzedaży PS Vita łącznie z PSP. Szef niemieckiego PlayStation, Uwe Bassendowski, wyjawił podczas rozmowy z Playfrontem, że od dnia premiery tej przenośnej konsoli znalazła ona zaledwie 2,2 miliona nabywców. W porównaniu z innymi urządzeniami liczba ta nie robi wrażenia: PSP w takim samym czasie sprzedało się w liczbie 5,05 miliona egzemplarzy, 3DS – 6,68 miliona, DS – 6,65 miliona, a Game Boy Advance – 9,58 miliona.
Co ciekawe, okazało się, że świetny system Cross Buy, pozwalający kupić grę na PS3 lub PS Vita i cieszyć się nią na obu platformach będzie dostępny, przynajmniej tymczasowo, tylko w Europie, jak wyjawił szef Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida podczas rozmowy z Famitsu (źródło: Adriansang).
Czy sprzedaż Vity znacznie zwiększy się w okresie przedświątecznym? Sony zapewniło, że w tym czasie zainwestuje w kampanię marketingową znacznie więcej niż w lutym. Do tego możemy spodziewać się tytułów, które nie są obojętne wielu graczom, takich jak Assassin’s Creed III: Liberation czy Call of Duty: Black Ops – Declassified. Czwarty kwartał 2012 roku może zatem okazać się przełomowy dla Vity.