Serwery multiplayer dla wielu starszych pecetowych gier, takich jak Neverwinter Nights czy Sniper Elite, zostały wyłączone. GameSpy Technologies wyjaśniło przyczynę tej sytuacji: developerzy przestali płacić za tę usługę.
Serwery multiplayer dla wielu starszych pecetowych gier, takich jak Neverwinter Nights czy Sniper Elite, zostały wyłączone. GameSpy Technologies wyjaśniło przyczynę tej sytuacji: developerzy przestali płacić za tę usługę.
- W niektórych przypadkach nie opłacano składek nawet od czterech lat – czytamy na facebookowym profilu GameSpy Technologies, które wyjaśniło, że czasem przez wiele miesięcy, a nawet lat nadal wspierało niektóre gry, chociaż nie otrzymywało za to pieniędzy. Ta sytuacja nie mogła jednak dłużej trwać - w rezultacie wyłączono serwery multiplayer dla wielu starszych gier na PC (m.in. Neverwinter Nights, Sniper Elite, Microsoft Flight Simulator X, SWAT 4, Hidden and Dangerous 2 oraz Star Wars: Battlefront), jeśli developerzy postanowili nie odnowić umowy i nie uregulować zaległych opłat.
Przedstawiciel Rebellion napisał na forum Sniper Elite, że Glu Mobile, do którego należy GameSpy Technologies, podjęło decyzję o wyłączeniu serwerów gry bez konsultacji z developerami. Po negocjacjach mających na celu ponowne włączenie usługi, studio otrzymało informację, że będzie je to kosztowało kilkadziesiąt tysięcy funtów rocznie (znacznie więcej niż poprzednio), na co niewielka, niezależna firma nie może sobie pozwolić. Z kolei GameSpy Technologies utrzymuje, że to nieprawda, że serwery wyłączono bez ostrzeżenia i że na developerach spoczywał obowiązek poinformowania graczy o sytuacji, lecz wielu z nich tego nie zrobiło. Podobno oświadczyło również, że wysokość opłat nie zmieniła się od ośmiu lat ani niczego takiego nie planowano.