- Jeśli połączymy PSN z Facebookiem, to nie ma wyjścia - trzeba używać prawdziwych (albo i nie) danych z FB.
- Konta użytkownika są przypisane do gracza lub kontrolera, nie do konsoli.
- Limit znajomych zostanie zwiększony. Obecnie wynosi 100 osób.
- Tryb, w którym udostępniamy swoją rozgrywkę po wciśnięciu guzika "Share" jest wbudowany w konsolę. Deweloperzy nie muszą sami wprowadzać go do każdej gry.
- Oglądając grę znajomego, możemy komentować.
- Kolor podświetlenia paska na padzie zależy od sparowania z konsolą: gracz nr 1 to kolor niebieski, nr 2 czerwony, nr 3 zielony i nr 4 różowy (będzie wstyd przy posiadówkach z kolegami, oj będzie). Dobór kolorów nie jest oczywiście przypadkowy.
- Guziki w nowym DualShocku będą cyfrowe, nie reagujące na różne stopnie nacisku. Sony twierdzi, że i tak nikt z tego nie korzystał.
- Konsola będzie sprzedawana z podłączanym do pada headsetem.
- Gałki wykonano z nowego materiału. Przemodelowano triggery, by nie wciskały się po odłożeniu kontrolera.
- Ekran dotykowy ma rozdzielczość 1900x900 i klika przy wciskaniu.
- Przy włączonej funkcji Remote Play ekrany telewizora i Vity wyświetlają to samo. Vicie brakuje triggerów, więc dostaniemy opcję dowolnego mapowania przycisków.
- Nowa kamerka PlayStation Eye łączy się z konsolą specjalną wtyczką, a nie przez USB.
- Sprzęty z iOS-em i Androidem dostaną specjalną aplikację. Jej funkcje to na przykład dodawanie plików do natychmiastowego pobrania przez konsolę. Jeśli zdecydują się na to twórcy, tablet lub telefon może służyć za drugi ekran dla gry.
I wiele, wiele innych.