W trybie multiplayer w The Last of Us zadaniem graczy ma być tworzenie klanów, które będą musiały bronić się przed zainfekowanymi, odpierać ataki rabusiów i przetrwać jak najdłużej. Brzmi ciekawie, ale – póki co – są to niepotwierdzone informacje.
W trybie multiplayer w The Last of Us zadaniem graczy ma być tworzenie klanów, które będą musiały bronić się przed zainfekowanymi, odpierać ataki rabusiów i przetrwać jak najdłużej. Brzmi ciekawie, ale – póki co – są to niepotwierdzone informacje.
Informacje na temat multiplayera w The Last of Us pojawiły się na forum Gamespot, a zostały one wyciągnięte z kodu gry. Zasadniczą częścią rozgrywki ma być nie tylko walka z zainfekowanymi i łotrzykami próbującymi uszczknąć coś dla siebie, ale też zdobywanie nowych członków (dzięki skutecznej obronie) i podnoszenie ich umiejętności. Od stopnia powodzenia misji będzie zależało, czy zyskamy nowych ludzi, czy też poniesiemy straty. Dodatkowo będzie można zdobyć wzmocnienia jednorazowego użytku – tym więcej, im lepiej nam poszło.
Niewykluczone, że przyjdzie nam walczyć na dużych, otwartych mapach, gdzie będziemy szukać zasobów. Zasadniczą rolę ma odgrywać skradanie, zwłaszcza, że amunicji nie będzie pod dostatkiem. Dzięki zgromadzonym surowcom będziemy mogli wytwarzać broń i inne przedmioty, a przeszukując martwych znajdziemy antybiotyki i inne leki. Prawdopodobnie postacie będzie można dostosować do własnych potrzeb.
Rozgrywka w trybie wieloosobowym ma być urozmaicona losowymi zdarzeniami – oznacza to dodatkowe zagrożenie albo nieoczekiwaną pomoc dla klanu. Dodatkowo będziemy mogli wypełniać mini-misje, polegające np. na przetrwaniu przez określony czas. Dobrze wyszkoleni członkowie klanu będą mogli także wyruszać w teren, by odbić zakładników.
W multiplayerze nie będziemy mogli czuć się bezpiecznie, jako że my sami oraz inni członkowie drużyny będą mogli zostać zainfekowani, w szczególności na skażonych obszarach, gdzie bez maski lepiej się nie wybierać.
The Last of Us ukaże się 14 czerwca na PlayStation 3. Na razie Naughty Dog nie podzieliło się szczegółowymi informacjami na temat trybu wieloosobowego, niemniej utrzymuje, że nie chodzi o to, iż multiplayer jest słaby – ba, ma być wręcz genialny. Już wkrótce dowiemy się więcej na ten temat – jeśli nie od studia, to zapewne z recenzji.