W wielu uniwersach fantasy magia jest na porządku dziennym. W niewielu jednak poruszane jest zagadnienie, jak ludzie nie posiadający magicznych mocy mogliby traktować tych, którzy owe nadnaturalne możliwości posiadają...
W wielu uniwersach fantasy magia jest na porządku dziennym. W niewielu jednak poruszane jest zagadnienie, jak ludzie nie posiadający magicznych mocy mogliby traktować tych, którzy owe nadnaturalne możliwości posiadają...
Zaczęło się niewinnie, od rozmowy na temat czaru „zauroczenie” znanego z systemu Dungeons & Dragons. Co by było, gdyby każdy człowiek musiał zastanawiać się, czy osoba, z którą rozmawia, rzeczywiście jest jego przyjacielem, czy też po prostu rzuciła urok? Taka sytuacja rodziłaby nieufność i strach. Magia mogłaby być wykorzystana w niecnych celach, albo mogłaby narobić szkód, gdyby mag nie potrafił nad nią zapanować. Tak narodziła się idea Kręgów Maginów i sprawowania kontroli nad nimi przez Templariuszy, stopniowo rozwijana w kolejnych odsłonach Dragon Age.
W Dragon Age: Inquisition konflikt między tymi ugrupowaniami będzie trwał nadal. Każda ze stron ma swoje racje i tak naprawdę nie istnieje jedyne słuszne rozwiązanie. Zakon i Templariusze słusznie twierdzą, że magowie są potencjalnie niebezpieczni – z kolei magowie nie chcą być traktowani jak bomby z opóźnionym zapłonem i chcą być oceniani wedle tego, co robią, a nie tego, do czego są zdolni. Gdy magowie zadeklarowali niepodległość, Zakon wolał rozwiązać problem pokojowo, Templariusze z kolei uważali, że niesubordynowanych należy ścigać i więzić. Sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej, gdy pojawiło się rozdarcie, przez które demony zaczęły przechodzić do świata ludzi...
W grze powróci Cassandra – Poszukiwaczka, która w Dragon Age II przesłuchiwała krasnoluda Varrika i wypytywała go o Hawke. Gracze będą mieli okazję dowiedzieć się, jakie zadanie miała wypełnić. Będzie to też postać, która początkowo wspierała Zakon, ale potem przejdzie ogromną przemianę. Gracze doczekają się także kontynuacji wątku Leliany.