Przyszłość Criterion to więcej niż tylko samochody

Piotr Bajda
2014/01/28 16:13
4
0

O obecnej kondycji zasłużonego, szarganego odejściami studia i planach rozkwitu opowiada zarządzający nim Matt Webster.

Przyszłość Criterion to więcej niż tylko samochody

Na początek Webster udowodni, że nie jest człowiekiem znikąd i los Criterion leży mu na sercu.

Pracowałem bardzo z blisko z Aleksem i Fioną (Alex Ward i Fiona Sperry to duet założycieli studia, który pożegnał się z nim na początku roku - dop.). Byłem producentem przy Burnout 3, gdy wydaliśmy tę grę. Po zakupie (EA kupiło Criterion w 2004 roku - dop.) Alex i Fiona spytali mnie, czy nie chcę dołączyć do ekipy. Przez te lata pracowało nam się wspaniale. Jesteśmy przyjaciółmi i mamy masę pięknych wspomnień. Wiele się od siebie nauczyliśmy i ciepło wspominam stare czasy.

Jedną z obaw fanów dorobku Criterion jest zwolnienie dużej części siły roboczej - w studiu pracuje obecnie jedynie 17 osób. Webster tłumaczy:

To był odpowiedni moment na okrojenie kadry do niezbędnego, kreatywnego minimum. W międzyczasie zastanawialiśmy się nad kierunkiem zanim znów się rozrośniemy.

GramTV przedstawia:

Webster nie chce też, żeby EA obrywało od graczy za założenie Criterion chomąta. Zespół zawsze miał pełną kontrolę nad własnym losem i dużą swobodę doboru projektów.

Zabraliśmy się za NFS-y, bo tego pragnęliśmy. Gdy zrezygnowaliśmy z NFS-ów, też właśnie tego chcieliśmy. Zawsze panowaliśmy nad własnym losem, to pewne.

W najbliższym czasie kadra Criterion rozrośnie się do ponad 20 osób, a zapytany co skrywa przyszłość zespołu, Webster odpowiada:

Więcej niż tylko auta. To pewne.

Chciałbym pomarudzić, że to już nie to samo i Criterion zaprzedał duszę, ale stracę wiarygodność, gdy któregoś dnia zapowiedzą Black 2, ku mojej reakcji godnej 13-latki z biletami na koncert One Dircetion. Daruję sobie zatem zgryźliwości, życząc ekipie jak najlepiej.

Komentarze
4
Sewycz
Gramowicz
29/01/2014 00:28

Black 2. Prosze, prosze, proszeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Usunięty
Usunięty
28/01/2014 18:20

Zabraliście się za NFS-y, bo tego pragnęliście, taaa EA kazało a wy zrobiliście krap!

Usunięty
Usunięty
28/01/2014 18:05

Nie wygląda to dobrze. Może przyszłość criterion leży w badziewia typu burnout crash, które nie ograniczają się tylko do samochodów ale i do obcych itp... :(




Trwa Wczytywanie