Dark Souls II nie trafi na PS4 i Xboksa One, ale From Software przygotowało silnik gry z myślą o DirectX 11 i sprzęcie nowej generacji, by przygotować się do prac nad kolejnymi projektami.
Dark Souls II nie trafi na PS4 i Xboksa One, ale From Software przygotowało silnik gry z myślą o DirectX 11 i sprzęcie nowej generacji, by przygotować się do prac nad kolejnymi projektami.
- Zawsze mieliśmy na uwadze next-geny, czyli DirectX 11 i sprzęt nowej generacji, gdy opracowywaliśmy naszą technologię, jak również stawialiśmy sobie - jako programistom - wyzwania, by tworzyć także na nową generację – powiedział Takasuke Ando, programista z From Software. – Naszym priorytetem podczas projektowania silnika na nowo było zapewnienie bardziej fotorealistycznej grafiki. By zrealizować ten cel, musieliśmy zrezygnować ze starego silnika i stworzyć nowy.
Nowy silnik korzysta z techniki deferred rendering (opóźnione cieniowanie) i physical-based rendering (które pozwala na tworzenie jednej tekstury dla danego obiektu i obliczenia, w jaki sposób światło będzie się od niego odbijać w różnych warunkach, dzięki czemu obraz jest bardziej fotorealistyczny). Po raz pierwszy zostanie wykorzystany także Morpheme – silnik animacji stworzony przez NaturalMotion – oraz Havoc Cloth.
- Zarówno Morpheme, jak i Havoc Cloth to middleware (oprogramowanie pośredniczące), które można wykorzystać w przypadku next-genów – powiedział programista Yoshitaka Suzuki. – Implementując je teraz, na PS3 i Xboksie 360, chcieliśmy przygotować się na następną generację i lepiej je opanować.
Dark Souls II ukaże się 14 marca na PS3 i Xboksie 360, na PC niedługo później.