Nowa wersja silnika Unity zapowiedziana

Małgorzata Trzyna
2014/03/19 21:30
6
0

Unity w wersji 5 wprowadzi lepsze oświetlenie, dźwięk, fizykę i nie tylko. Twórcy będą mogli korzystać z ulepszonych edytorów obiektów i audio oraz innych udogodnień.

Unity to silnik, który - póki co - ustępuje możliwościom Unreal Engine czy CryENGINE, ale producenci gier niezależnych lub tytułów na urządzenia mobilne chętnie po niego sięgają. Wydanie kolejnej wersji silnika, Unity 5, oznacza sporo zmian: zostanie wprowadzony nowy, wbudowany system shaderów oparty na właściwościach obiektów stworzonych z różnych materiałów, system realistycznego oświetlania w czasie rzeczywistym, ulepszony i bardziej elastyczny system audio oraz nowy, wydajniejszy silnik fizyczny Nvidia PhysX 3.3. Deweloperzy będą mogli również korzystać z WebGL, by umieszczać swe projekty w przeglądarkach bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek, a dzięki dostępowi do Unity Cloud – zamieszczać reklamy w grach, by w prosty sposób móc na nich zarabiać. Warto również wspomnieć, że Unity 5 jest silnikiem 64-bitowym.

GramTV przedstawia:

Unity 5 ma współpracować ze wszystkimi ważniejszymi platformami (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Windows, Linux, OS X, PlayStation, Xbox, Wii U i przeglądarki, głównie Firefox). Można już składać przedpremierowe zamówienia na nową wersję silnika (koszt: 1500 dolarów, opłata miesięczna 75 dolarów lub możliwość wypróbowywania przez 30 dni).

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
20/03/2014 12:46

Licencja jest "per developer" oraz 5% z zysków. Poza tym kupujący z UE płacą nie w dolarach a w euro (19euro).

Usunięty
Usunięty
20/03/2014 12:09

19dolarów UE4? Równiez dla dużych deweloperów? Przykładowo Bioware płacące 19 dolarów miesięcznie za dostęp do UE4?

Usunięty
Usunięty
20/03/2014 11:46

A czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda robienie gier 2D w przypadku UE4? Bo na Unit robi się je iście rewelacyjnie i przyjemnie.




Trwa Wczytywanie