Unity w wersji 5 wprowadzi lepsze oświetlenie, dźwięk, fizykę i nie tylko. Twórcy będą mogli korzystać z ulepszonych edytorów obiektów i audio oraz innych udogodnień.
Unity w wersji 5 wprowadzi lepsze oświetlenie, dźwięk, fizykę i nie tylko. Twórcy będą mogli korzystać z ulepszonych edytorów obiektów i audio oraz innych udogodnień.
Unity to silnik, który - póki co - ustępuje możliwościom Unreal Engine czy CryENGINE, ale producenci gier niezależnych lub tytułów na urządzenia mobilne chętnie po niego sięgają. Wydanie kolejnej wersji silnika, Unity 5, oznacza sporo zmian: zostanie wprowadzony nowy, wbudowany system shaderów oparty na właściwościach obiektów stworzonych z różnych materiałów, system realistycznego oświetlania w czasie rzeczywistym, ulepszony i bardziej elastyczny system audio oraz nowy, wydajniejszy silnik fizyczny Nvidia PhysX 3.3. Deweloperzy będą mogli również korzystać z WebGL, by umieszczać swe projekty w przeglądarkach bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek, a dzięki dostępowi do Unity Cloud – zamieszczać reklamy w grach, by w prosty sposób móc na nich zarabiać. Warto również wspomnieć, że Unity 5 jest silnikiem 64-bitowym.
Unity 5 ma współpracować ze wszystkimi ważniejszymi platformami (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Windows, Linux, OS X, PlayStation, Xbox, Wii U i przeglądarki, głównie Firefox). Można już składać przedpremierowe zamówienia na nową wersję silnika (koszt: 1500 dolarów, opłata miesięczna 75 dolarów lub możliwość wypróbowywania przez 30 dni).