Unity staje w obliczu ogromnych zwolnień, jakich pewnie jeszcze rok temu nikt się nie spodziewał.
Miniony rok z pewnością nie zapisał się w historiiUnityzłotymi zgłoskami, a szczególnie ciężka była druga połowa 2023 roku. Trzeba przyznać, że kierownictwo Unity ciężko zapracowało na gniew użytkowników. Trzeba tu przypomnieć, że w ich głowach wykluł się plan kompletnego przewrócenia do góry nogami płatności za dostęp do silnika graficznego. Większość firm zareagowało oporem, a wiele z nich zrezygnowało z usług. To właśnie było początkiem wielkich problemów.
Co prawda pojawiły się przeprosiny i Unitypowróciło do poprzednich zasad współpracy, a więc zaniechało kontrowersyjnego programu zmian opłat za swojego usługi dla deweloperów. Jednak sam pomysł mocno zaszkodził wizerunkowi firmy. Już pod koniec 2023 roku pojawiły się pierwsze zwolnienia i nie zanosi się, żeby nowy rok przyniósł poprawę sytuacji.
Unity zapowiedziało ogromne zwolnienia pracowników
Okazuje się bowiem, że przez firmę przetoczą się największe zwolnienia w jej dziejach. Unity zwolni 25% swoich pracowników, co oznacza, że 1800 osób pożegna się z pracą. Sytuacja została zgłoszona do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, a zwolnienia określono jako „restrukturyzację i ponownym skupieniem się na podstawowej działalności firmy oraz uzyskaniu pozycji umożliwiającej długoterminowy i rentowny wzrost”.
GramTV przedstawia:
W tej chwili nie wiadomo czy to koniec zwolnień i sytuacja w Unity się unormuje. Firma nie ujawniła planów na dalszą część roku, a więc musimy wyczekiwać na kolejne informacje.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.
A w temacie to ktoś pomylił niebo z odbiciem w tafli jeziora. Cała akcja ze zmianą finansowania Unity była skutkiem, a nie przyczyną fatalnej sytuacji finansowej. Widzieli że przy dzisiejszej metodzie nie starczy im na utrzymanie zatrudnienia. Zatem albo zmieniamy metodę, albo duże zwolnienia.
Spróbowali zmienić metodę, nie udało się. Skutek zatem to zwolnienia. Jeżeli ktoś jest zaskoczony to ja też jestem zaskoczony tym, że on jest zaskoczony.
Bruce_666 napisał:
Akurat sklepem bym się nie chwalił. Gdyby nie Fortnite, to by upadł. Tim chciał wyrwać monopol od Steama, ale mu się nie udało. I teraz dokłada do tego trupa.
FromSky napisał:
Epic jak poszukać ma 3 tyś pracowników czyli o połowę mniej a poza silnikiem mają też dużą grę mmo i sklep
Tyle, że skutek zmiany metody jest taki iż będą musieli dokonać większych zwolnień bo się studia i partnerzy zwinęli ze współpracy. Tak jak to zrobiło Unity się po prostu nie robi bo tracisz wiarygodność biznesową, a to jeden z najważniejszych czynników jeśli chodzi o sukces twojej firmy
Yosar
Gramowicz
10/01/2024 03:39
Bruce_666 napisał:
Akurat sklepem bym się nie chwalił. Gdyby nie Fortnite, to by upadł. Tim chciał wyrwać monopol od Steama, ale mu się nie udało. I teraz dokłada do tego trupa.
FromSky napisał:
Epic jak poszukać ma 3 tyś pracowników czyli o połowę mniej a poza silnikiem mają też dużą grę mmo i sklep
A co ma do rzeczy twoja opinia o Epic.
A w temacie to ktoś pomylił niebo z odbiciem w tafli jeziora. Cała akcja ze zmianą finansowania Unity była skutkiem, a nie przyczyną fatalnej sytuacji finansowej. Widzieli że przy dzisiejszej metodzie nie starczy im na utrzymanie zatrudnienia. Zatem albo zmieniamy metodę, albo duże zwolnienia.
Spróbowali zmienić metodę, nie udało się. Skutek zatem to zwolnienia. Jeżeli ktoś jest zaskoczony to ja też jestem zaskoczony tym, że on jest zaskoczony.