- Na kampanię dla jednego gracza składa się dziesięć epizodów. Niektóre z nich trwają mniej niż godzinę, inne będą dłuższe.
- Visceral Games rozważa dodanie kolejnych epizodów po premierze w ramach DLC.
- Broń odblokowana w kampanii nie przenosi się do multiplayera. Nie można tego jednak powiedzieć o wszystkich rzeczach, do których gracze z czasem uzyskają dostęp w trybie single-player. Ian Milham szczegółów nie podał.
- Decyzje podejmowane w kampanii przez graczy nie będą miały podłoża moralnego.
- Gracze w kampanii wcielą się tylko w jedną postać, ale poznają obie strony konfliktu (czyżby czekała nas praca pod przykrywką w szeregach nieprzyjaciela? - red.).
- Kampania nie będzie obfitowała w sekwencje QTE.
- Pojawią się Easter Eggi nawiązujące do Isaaca Clarke'a i Dead Space'a oraz odniesienia do wcześniejszych gier z serii Battlefield.
- Nastrój kampanii inspirowany jest przez powieści Elmore'a Leonarda: Justified, Out of Sight czy Jackie Brown.
- Wśród innych inspiracji Ian Millham wymienia twórczość Michaela Manna: Heat i Miami Vice.
Battlefield Hardline ukaże się 17 marca. Gra osiągnęła ostatnio status gold.