Podczas tegorocznych targów E3 dostaliśmy ciekawy kreator misji do gry Assassin’s Creed Odyssey. Program, całkowicie darmowy i dostępny w otwartej becie, pozwala graczom tworzyć własne questy. Do wyboru mamy sześć rodzajów misji – takich, jak uratowanie jakiejś postaci czy zabójstwo. Rozwiązanie, mimo faktu, że nadal znajduje się w fazie testów, spotkało się z aprobatą graczy. Tyle że zaczęto tego programu używać w sposób, który nie spodobał się firmie Ubisoft.Chodzi bowiem o wykorzystywanie kreatora do bardzo szybkiego rozwoju swojej postaci – gracze tworzyli proste misje, które zapewniały ogromne ilości doświadczenia. Sposób nie spodobał się deweloperom, więc postanowili go zakazać. Możemy o tym przeczytać w pewnym wpisie jednego z pracowników na oficjalnym forum firmy:
Story Creator Mode został zaprojektowany jako narzędzie, które ma na celu uwolnić kreatywność i wyobraźnię graczy podczas budowania własnej historii, mogąc się nią dzielić z innymi, wykorzystując do tego zmodyfikowaną wersję narzędzi, które używają również nasi projektanci, aby rozwijać questy w grze. Jednak od czasu uruchomienia beta-testów zauważyliśmy niepokojąco rosnący napływ “questów do farmowania” wykorzystujących nasze narzędzie do uzyskiwania dużyć ilości doświadczenia. To może zagrozić ogólnej jakości, integralności oraz pierwotnemu celowi istnienia trybu Story Creator Mode. Do tego skutkuje mniejszą widocznością dla kreatywnych, interesujących i naprawdę świetnych historii, które zostały opublikowane.