The Last of Us Part II – nowe screeny, materiały wideo i podsumowanie pokazu dla prasy

LM
2019/09/27 16:10
0
0

Wszystko, co powinniście wiedzieć po tygodniu poświęconym The Last of Us Part II.

The Last of Us Part II – nowe screeny, materiały wideo i podsumowanie pokazu dla prasy

Kilka dni temu, równolegle z najnowszą prezentacją State of Play odbył się specjalny pokaz gry The Last of Us Part II dla prasy. Podczas gdy my poznaliśmy oficjalną datę premiery tytułu, to przedstawiciele mediów mogli pobawić się z grywalnym demem produkcji. Te ujawniło kilka istotnych szczegółów The Last of Us Part II. Na szczęście Sony nie zablokowało tematu w prasie na zbyt długo, więc możemy już podsumować wszystko, co dotyczy najnowszej gry studia Naughty Dog.

Jeszcze wczoraj zdążyliśmy poinformować Was o tym, że nawet jeśli The Last of Us Part II będzie najdłuższą i najambitniejszą grą studia Naughty Dog, to z pewnością nie uświadczymy w niej trybu sieciowego. Ten pojawiał się w początkowych komunikatach, ale widocznie zrezygnowano z niego na poczet większego zaangażowania w kampanię. Jestem za chociaż z pewnością znajdą się osoby, które liczyły na ciekawą zabawę z innymi graczami. Multiplayer wypada za burtę, co nam pozostaje? Zdaniem twórców bardzo obszerny i wypełniony treścią świat, który – co warto podkreślić – nie będzie otwarty. Tym samym musimy spodziewać się liniowej rozgrywki z opcją zbaczania na moment z kursu misji dla pomniejszych aktywności, ale pełnej swobody nie będzie. Jest to ściśle powiązane z całym wydźwiękiem tytułu — The Last of Us Part II położy nacisk na linię fabularną oraz kreacje bohaterów, a przekaz będzie wyreżyserowany tak, by angażował i trzymał w napięciu, co zagwarantuje zamknięty świat.

GramTV przedstawia:

Podczas demka dziennikarze mogli wziąć udział w dwóch misjach – pierwszą z nich było patrolowanie okolicy w towarzystwie Diny, którego wycinek widzieliśmy na zwiastunie; druga misja polegała na odnalezieniu Tommy’ego – bohatera znanego z pierwszej odsłony. W obu przypadkach protagonistką była Ellie, która będzie jedyną grywalną postacią The Last of Us Part II. Oczywiście zaprezentowane fragmenty to jedynie ułamek zawartości premierowej wersji, ale już te wyglądają bardzo interesująco.

Na gruncie mechaniki całość stanowi duże rozwinięcie pierwowzoru. Jak wspomniałem, podczas zabawy wcielimy się w Ellie, która będzie rozwijać się w trzech dostępnych obszarach – sztukach przetrwania, skradaniu się i rzemiośle. Rozwój każdego z drzewek będzie miał spory wpływ na zdolności bohaterki i wrażenia z rozgrywki. Warto dodać przy tym, że Ellie będzie mogła się wspinać, więc przygotowane areny będziemy eksplorować też wertykalnie.

Ma to duży sens, jeśli weźmiemy pod uwagę zmiany w poziomie trudności i sposobom radzenia sobie z przeciwnikami. Ludzcy oponenci będą mieć teraz imiona, będą o wiele groźniejsi, a posiadane przez nich psy sporo namieszają w naszych skradankowych planach – nawet jeśli ludzie nas nie zauważą, to psy mogą nas wyczuć i wskazać nasze położenie. Wśród zainfekowanych pojawi się nowy przeciwnik – Shambler – który w bezpośrednim kontakcie zatruje nas gazem, a gdy go zabijemy, to jego zwłoki eksplodują. Znani z poprzedniej odsłony zainfekowani będą teraz dużo groźniejsi, więc możemy przypuszczać, że ukończenie gry wcale nie będzie czystą formalnością.

The Last of Us Part II ukaże się 21 lutego 2020 roku w pięciu edycjach.


Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!