Jeden z producentów obawia się, że przez niespotykaną dotąd jakość grafiki na silniku UE5, gry będą zajmować jeszcze więcej niż do tej pory.
Rozmiary gier zwiększają się w zastraszającym tempie. Jeszcze kilka lat temu produkcja zajmująca około sto gigabajtów była rzadkością. Obecnie życie gracza nie należy do najprostszych, szczególnie gdy jest posiadaczem półterabajtowego dysku. Tytuły zajmują coraz więcej miejsca, a wiele z nich przekracza barierę 100 GB. Rekordzistą w tej dziedzinie jest Call of Duty: Modern Warfare, zajmujący na komputerach aż 235 GB po ostatniej aktualizacji. Zdaniem Ryan Shah, prezesa studia Kitatus and Friends, na Xboksie Series X i PlayStation 5 możemy doczekać się jeszcze większych rozmiarów gier.
Demo technologiczne Unreal Engine 5 pokazało, w jakim kierunku mogą podążyć twórcy w ulepszaniu oprawy graficznej w swoich tytułach. Pokaz zrobił oszałamiające wrażenie, nie tylko na graczach, ale również producentach. Shah bardzo chwali nową wersję silnika od Epic Games, ale ma poważne obawy, czy przez zastosowane technologie, rozmiary gier nie pójdą drastycznie w górę. „Wygląda absolutnie fantastycznie. Szczególnie system Nanite, po którego zobaczeniu musiałem zbierać szczękę z podłogi. Zajmuje to dużo czasu przy tworzeniu assetów, ale jednocześnie zaczyna budzić obawy. […] Myślę, że skoro mamy teraz tę technologię w Unreal Engine 5, pozwalającą na korzystanie z oryginalnych siatek, tekstur i wszystkich podobnych, to rozmiary plików będą musiały gwałtownie wzrosnąć, co stanowi wyjątkowe wyzwanie” – przyznał szef studia Kitatus and Friends.
GramTV przedstawia:
Technologia Nanite pozwala twórcom na używanie modeli z taką samą liczbą detali, co w pracach koncepcyjnych i prerenderowanych filmach, bez konieczności tworzenia uproszczonych modeli tych samych obiektów i tekstur do właściwej rozgrywki. Ma to nie tylko ułatwić pracę samym twórcom, ale zapewnić najwyższą jakość grafiki, przy zachowaniu odpowiedniej wydajności.
Jeżeli te obawy się potwierdzą, szybko może okazać się, że dyski wbudowane w PlayStation 5 i Xboxa Series X nie wystarczą na instalację zbyt wielu tytułów. Konsola Sony będzie posiadać dedykowany dysk o pojemności 825 GB, a sprzęt od Microsoftu pochwali się dyskiem 1TB. Obie konsole pozwolą na obsługę zewnętrznych dysków, na których zainstalujemy gry. Epic Games zdaje sobie sprawę z tego problemu, więc możemy mieć nadzieję, że zostanie on rozwiązany w niedalekiej przyszłości.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!