Kilka miesięcy temu Akademia zapowiedziała wprowadzenie wielu zmian w standardach kwalifikacyjnych do walki o Oscara. Zmiany zostały już opracowane i oficjalnie ogłoszono, że będą obowiązywać od 2024 roku, ale w latach 2022-2023 część nowych wytycznych będzie już funkcjonować. Zmiany mają na celu zauważenie potrzeb i promowanie mniejszości. Akademia pragnie również zachęcić twórców, aby częściej stawiali na różnorodność, zarówno w obsadzaniu ról, jak i dobieraniu członków ekipy filmowej. Nie chcą również dopuścić do powtórki z sytuacji, gdzie akademikom zarzucano bezpieczne i staroświeckie wybory, ignorujące wszelkie mniejszości, tym samym drastycznie zmniejszając im szansę na nominację i ostateczną wygraną.
Na czele nowych standardów, stworzonych na podstawie szablonu wytycznych dotyczących różnorodności od British Film Institute, stanęli dyrektorzy Akademii, DeVon Franklin i Jim Gianopulos. Zmiany mają dotyczyć wyłącznie kategorii dla najlepszego filmu i nie będą miały wpływy na pozostałe kategorie.
Aby dana produkcja została zakwalifikowana do walki o najlepszy film, będzie musiała spełnić dwa z czterech poniższych standardów:
Standard A: Reprezentacja na ekranie (przynajmniej jeden warunek musi zostać spełniony):
- Przynajmniej 30% aktorów drugoplanowych lub epizodycznych musi reprezentować co najmniej dwie spośród grup: kobiet, mniejszości rasowych, osób LGBTQ+ i osób niepełnosprawnych.
- Przynajmniej jeden z odtwórców głównych ról lub istotnych ról drugoplanowych musi pochodzić z mniejszości rasowej, lub etnicznej.
- Wątek fabularny musi być związany z co najmniej jedną osobą reprezentującą mniejszość.
Standard B: Ekipy filmowe i zespoły kreatywne (jeden z warunków musi zostać spełniony)
- Co najmniej dwie osoby będące na stanowiskach kierowniczych działów kreatywnych powinny pochodzić z mniejszości. Do tych działów należą: casting, zdjęcia, muzyka, reżyseria, kostiumy, montaż, fryzury, charakteryzacja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz i produkcja.
- Co najmniej jeden z powyższych działów powinien być kierowany przez osobę reprezentującą mniejszość rasową lub etniczną.
- Co najmniej 30% ekipy filmowej powinny stanowić osoby ze wspomnianych wyżej mniejszości.
Standard C: Obecność w branży (spełnione muszą zostać oba warunki)
- Duże studia i dystrybutorzy muszą posiadać stały program płatnych staży w różnych działach. Staże mają być skierowane do osób ze wszystkich mniejszości. Małe studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć co najmniej dwie osoby na płatnych stażach reprezentowane przez osoby z mniejszości.
- Studia, dystrybutorzy oraz firmy produkcyjne muszą oferować programy szkoleń i doskonalenia umiejętności osobom reprezentującym mniejszości.
Standard D: Marketing i reklama
- Studio lub firma producencka muszą mieć na kierowniczych stanowiskach zespołów odpowiedzialnych za reklamę, kontakt z klientem oraz dystrybucję co najmniej jedną osobę pochodzącą z mniejszości.