Luty – modyfikacje, Wiedźmin i nostalgia
W lutym emocje wywołane przez Warcraft III: Reforged dopiero opadały, a Blizzard nawet odniósł się do sprawy i obiecał poprawę; możemy jednak Wam już teraz zaspoilerować, że w gruncie rzeczy niewiele się zmieniło – więcej na ten temat piszemy w sekcji poświęconej listopadowi. Odejdźmy jednak na chwilę od tego nieszczęsnego Warcrafta. Poza nim interesowały Was głównie modyfikacje do gier, które znacząca większość z nas uzna za kultowe. W tym przypadku mowa oczywiście o Wiedźminie 3: Dzikim Gonie oraz Diablo II.
Produkcja polskiego studia CD Projekt RED doczekała się modyfikacji pozwalającej przejść grę jako Ciri, a legendarny hack’n’slash Blizzarda został z kolei ulepszony za pomocą ogromnego projektu Reawakening. Wspomniana w nagłówku nostalgia tyczy się natomiast różnorakich wspominek, jak chociażby niezwykle popularnej wiadomości, w której prezentowaliśmy dzieło jednego z fanów 16-letniej już gry Need for Speed: Underground. Okazuje się, że z efektami wykorzystującymi ray-tracing wygląda to naprawdę przyzwoicie.
Ponadto byliśmy świadkami oficjalnej zapowiedzi Gothic Remake – po tym, jak pod koniec 2019 roku THQ Nordic udostępniło grywalną wersję demonstracyjną produkcji i otrzymało pozytywny odzew od fanów, zdecydowano się zamienić prototyp w rzeczywistość. Niestety, od tamtej zapowiedzi nic nowego się nie zadziało; a skoro już o nowinkach mowa, w lutym miał również miejsce dość głośny przeciek, w wyniku którego w sieci pojawiły się pierwsze screeny Baldur’s Gate III. Gra, jak jednak już wiemy, została udostępniona w ramach wczesnego dostępu na platformach Steam oraz GOG – ale o tym powiemy nieco później.