CD Projekt ma globalne plany. Firma chce podbić popkulturę nie tylko grami

Patrycja Pietrowska
2025/03/21 18:30
0
0

Szefowie polskiego giganta gamingu przedstawiają ambitne plany rozwoju, które wykraczają poza branżę gier, obejmując film, seriale i inne formy rozrywki.

W niedawnym wywiadzie dla XYZ, szefowie CD Projekt, Michał Nowakowski i Adam Badowski, podzielili się swoją wizją przyszłości firmy, która wykracza daleko poza dotychczasową działalność w sektorze gier wideo. Podkreślili, że ich celem jest przekształcenie CD Projektu w globalnego twórcę popkultury i rozrywki, w którym gry wideo będą stanowić fundament, ale wokół nich rozwijane będą liczne inne produkty i wydarzenia skierowane do fanów.

CD Projekt
CD Projekt

CD Projekt zapowiada rozwój poza branżą gier. W planach filmy i nowe franczyzy

Obecni liderzy firmy objęli stery z początkiem 2024 roku, po tym jak dotychczasowi zarządzający, w tym założyciele Marcin Iwiński i Michał Kiciński oraz Adam Kiciński pozostali akcjonariuszami. Nowakowski, związany z CD Projektem od 2005 roku, oraz Badowski, współtworzący pierwszy łódzki zespół pracujący nad Wiedźminem od 2002 roku, podkreślają, że ich nadrzędnym celem jest kontynuacja wyznaczonego kursu i dalszy rozwój firmy, a nie rewolucyjne zmiany.

Naszym zadaniem jest kontynuacja obranego kierunku, a nie wymyślanie koła na nowo. Nie mamy wodzowskich aspiracji, bo firma nigdy nie była zarządzana w ten sposób. Nawet gdy w jej prowadzenie w pełni byli zaangażowani założyciele, to i tak wiele decyzji zapadało wspólnie, w większym gronie. – przekazał Nowakowski.

Gdy w 2022 r. odświeżaliśmy strategię biznesową grupy, zdaliśmy sobie sprawę, że choć oczywiście ważne jest to, co tu i teraz, musimy o przyszłości CD Projektu myśleć długofalowo, w perspektywie kolejnego dziesięciolecia. – dodał Badowski.

GramTV przedstawia:

Ambicje CD Projektu sięgają wyżej niż tworzenie docenionych gier RPG. Firma pragnie stać się globalnym twórcą popkultury, rozwijając swoje uniwersa poprzez filmy, seriale, animacje, książki i inne formy rozrywki. Przykładem takiego działania jest serial anime Cyberpunk: Edgerunners.

Dziś nasza ambicja sięga jeszcze wyżej. Chcemy stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki – z grami w centrum, otoczonymi produktami i wydarzeniami kierowanymi do fanów naszych produkcji. To może być wszystko: film, serial, animacja, książka itd. „Cyberpunk: Edgerunners”, serial anime, który stworzyliśmy razem z japońskim studiem Trigger i który ponad dwa lata temu zadebiutował na Netflixie, to dopiero przedsmak tego, co mamy w planach na kolejne lata. – zaznaczył Nowakowski.

Chcemy zaprosić do tych projektów partnerów z zewnątrz, z kilkoma z nich prowadzimy już rozmowy. Nie będziemy więc tworzyć wszystkiego sami, ale nie zamierzamy też oddać partnerom kluczowych kreatywnych decyzji. Bardzo ważne jest dla nas zachowanie spójności kreatywnej i wizerunkowej naszych marek. Stworzyliśmy w tym celu zespół franczyzowy zajmujący się możliwościami wykorzystania naszego IP w innych formach rozrywki niż gry. – wyjaśnia Badowski.

W obszarze gier wideo, CD Projekt równolegle pracuje nad kilkoma projektami, w tym nad kolejną odsłoną uniwersum Cyberpunka o kryptonimie Orion oraz nad zupełnie nową franczyzą Hadar. Szefowie firmy nie ukrywają swoich wysokich ambicji sprzedażowych, wskazując na sukcesy takich tytułów jak GTA 5 i Red Dead Redemption 2 jako dowód na potencjał rynku.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!