Elden Ring – redukcja stresu bez redukcji poziomu trudności. Wywiad z twórcami

Wincenty Wawrzyniak
2022/01/25 16:30
3
0

Podczas targów Taipei Game Show producent gry – Yasuhiro Kitao – zdradził kilka ciekawych szczegółów na temat tego, jak tytuł został zaprojektowany.

Na tegorocznej odsłonie wydarzenia Taipei Game Show gra Elden Ring otrzymała prawie godzinny segment, podczas którego jej producent – Yasuhiro Kitao – wyjaśnił, dlaczego nadchodzący tytuł ma znacznie mniej stresować graczy bez konieczności obniżania poziomu trudności. Brzmi to dość ciekawie; deweloper podkreślił, iż pomimo charakterystycznych cech dla gier od studia FromSoftware, jak chociażby właśnie niezwykle wymagające pojedynki z coraz to bardziej skomplikowanymi kreaturami, gracze mogą spodziewać się znacznie bardziej rozbudowanego systemu przemieszczania się i nawigacji.Elden Ring – redukcja stresu bez redukcji poziomu trudności. Wywiad z twórcami

Gra posiadająca tak ogromny świat może wprawdzie kreować głębię i zapewniać sporo frajdy, ale dla niektórych może to być również dodatkowy stres. Zespół był bardzo ostrożny i starał się tego uniknąć, gdy było to możliwe. (...) Wyzwaniem okazało się rozmieszczenie przeciwników w taki sposób, aby przyciągać uwagę gracza, ale jednocześnie dostarczać im niezbyt stresujące doświadczenie. Tyczy się to również dystrybucji przedmiotów oraz wydarzeń w grze. Prace nad rozmieszczaniem wszystkiego w miejscu oraz czasie trwały aż do samego końca.

GramTV przedstawia:

Z racji tego, iż niektóre potyczki mogą okazać się przytłaczające, gracze będą mogli w każdej chwili przyzwać swojego konia, który ułatwi poruszanie się w terenie i tym samym ucieczkę. Zwierzę ma potrafić wskakiwać na niemalże pionowe przeszkody w terenie. Do tego dochodzi system szybkiej podróży pozwalający dostać się do odwiedzonych przez nas miejsc na mapie. Na sam koniec Kitao wspomniał także o słynnym systemie dusz, które podnosimy po śmierci. Deweloperzy zidentyfikowali punkty, gdzie gracze mogą często umierać – otrzymamy wówczas opcję odrodzenia się w pobliżu miejsca zgonu.

Przypomnijmy, że Elden Ring ma zadebiutować 25 lutego bieżącego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Komentarze
3
BestWishForYou napisał:

Śmieszne w sumie trochę. Mam nadzieję, że nie będzie gra uproszczona pod tych, którzy nie umieją w Soulsy.

Dla tych zapraszam umierać i już nie wstawać.

Ale wcale nie trzeba gry upraszczać, aby nie wywoływała poczucia zaszczucia na każdym kroku. Zwłaszcza, że Elden Ring to taki otwarty świat, w którym z każdej strony (teoretycznie) może Ci coś walnąć :D

BestWishForYou
Gramowicz
26/01/2022 13:09

Śmieszne w sumie trochę. Mam nadzieję, że nie będzie gra uproszczona pod tych, którzy nie umieją w Soulsy.

Dla tych zapraszam umierać i już nie wstawać.

Ray
Gramowicz
25/01/2022 20:04

Oh nie, tylko nie stres! "Stres" w Soulsach - to już przekracza poziom problemów pierwszego świata. 




Trwa Wczytywanie