God of War: Ragnarok zadebiutuje na rynku za nieco ponad dwa tygodnie. Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że nadchodząca produkcja studia Sony Santa Monica zaoferuje na PlayStation 5 aż cztery tryby graficzne. Tymczasem jeden z deweloperów postanowił zapewnić graczy, że przygotowanie wersji na PlayStation 4 w żaden sposób nie „ograniczało” zespołu odpowiedzialnego za kontynuację przygód Kratosa i Atreusa.
Najlepszy sposobem na doświadczenie God of War: Ragnarok jest wersja na PS5, ale posiadacze PS4 również będą zadowoleni
Powyższą informację w rozmowie z redakcją serwisu Eurogamer podzielił się Bruno Velazquez – dyrektor animacji w Sony Santa Monica. Deweloper przyznał, że twórcom zależało na stworzeniu najlepszej możliwej wersji gry na PlayStation 4, co wiązało się z osiągnięciem konkretnych celów. Zespół chciał m.in. zakończyć nordycką przygodę Kratosa, podwoić obsadę, a także zapewnić większą różnorodność wrogów oraz „stworzyć zabójstwa specyficzne dla konkretnych broni”.
Wszystkie wymienione wyżej rzeczy udało się osiągnąć na konsoli ósmej generacji firmy Sony, dlatego też deweloperzy w żaden sposób nie czuli się „ograniczani” przez możliwości PlayStation 4. Wersja na PlayStation 5 to – jak określa sam deweloper – „wisienka na torcie”, która zaoferuje haptyczne wibracje, wyższą płynność animacji, dźwięk 3D i lepszej jakości grafikę oraz tekstury.