Bethesda nie daje wytchnienia członkom społeczności sceny modderskiej The Elder Scrolls 5 Skyrim. Okazuje się, że zaplanowane na listopad Skyrim Anniversary Edition obok zapowiedzianych przez twórców poprawek i dodatków, wprowadzi także zaktualizowaną wersję kompilatora Visual Studio. Oznacza to, że modyfikacje bazujące na Skyrim Script Extender, jak również samo narzędzie, trzeba będzie specjalnie przepisać pod Visual Studio 2019.
W praktyce musimy liczyć się z tym, że większość modów nie będzie kompatybilna z Rocznicowym Wydaniem, głównie dlatego, że ich twórcy od dawna zajmują się czymś innym. Jeden z twórców Skyrim Script Extender poinformował o zaistniałych okolicznościach, które wynikają z dwóch decyzji Bethesdy – po pierwsze Anniversary Edition ukaże się jako aktualizacja, która nadpisze Skyrim Special Edition na PC; po drugie ekipa mogła wzorem innych deweloperów obejść ograniczenia wykorzystanego wcześniej Visual Studio 2015 poprzez specjalny plik, uruchamiany wraz z grą. Wystarczyłoby, aby chociaż w jednym aspekcie zadecydowano inaczej, by uniknąć problemów z działaniem modyfikacji.
Warto wspomnieć, że najbardziej dostanie się totalnym konwersjom i pozostałym rozbudowanym projektom, które dzięki rozszerzonym skryptom dużo głębiej ingerowały w oryginalny kod gry. Mody skupiające się na nadpisywaniu plików, jak choćby pakiety tekstur, powinny w teorii działać poprawnie.
The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition zadebiutuje na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series dokładnie 11 listopada tego roku.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!