Wokół Assassin’s Creed Shadows nie brakuje kontrowersji. Krytykowano między innymi postać Yasuke, a także nieautoryzowane użycie flagi japońskiej grupy rekonstrukcyjnej w grafikach promocyjnych, za co Ubisoft przeprosił w pierwszej połowie lipca. Teraz firma wydała w mediach społecznościowych długie oświadczenie skierowanie do japońskiej społeczności.
Ubisoft przeprasza japońskich graczy. Oświadczenie w sprawie Assassin’s Creed Shadows
Ubisoft odniósł się oficjalnie do krytyki Assassin’s Creed Shadows w mediach społecznościowych. Na platformie X ukazało się oświadczenie skierowanie do japońskich graczy, w którym firma odnosi się do kontrowersji związanych z nadchodzącą odsłoną serii. Deweloperzy podziękowali japońskiej społeczności gry, zapewniając, że włożyli „wiele wysiłku w zapewnienie wciągającego i pełnego szacunku odwzorowania feudalnej Japonii”.
Twórcy zaznaczają jednak, że zamiarem nie było nigdy „przedstawienie żadnej z gier Assassin's Creed, w tym Assassin's Creed Shadows, jako faktycznej reprezentacji historii lub postaci historycznych”. Produkcja ma natomiast stanowić przede wszystkim sprawiającą radość grę, opowiadającą wciągającą, fikcyjną historię.
Od momentu ogłoszenia Assassin's Creed Shadows otrzymaliśmy wiele pozytywnych reakcji, ale także kilka słów krytyki, w tym od was, naszych japońskich graczy. Podzielamy waszą pasję do historii i głęboko szanujemy waszą troskę o historyczną i kulturową integralność waszego bogatego dziedzictwa.
Włożyliśmy wiele wysiłku w zapewnienie wciągającego i pełnego szacunku odwzorowania feudalnej Japonii. Jednak naszym zamiarem nigdy nie było przedstawienie żadnej z naszych gier Assassin's Creed, w tym Assassin's Creed Shadows, jako faktycznej reprezentacji historii lub postaci historycznych. Zamiast tego staramy się rozbudzić ciekawość i zachęcić graczy do odkrywania i poznawania historycznych scenerii, którymi się inspirujemy.
Assassin's Creed Shadows ma być przede wszystkim sprawiającą radość grą wideo, która opowiada wciągającą, historyczną fikcję osadzoną w feudalnej Japonii. Nasz zespół intensywnie współpracował z zewnętrznymi konsultantami, historykami, badaczami i wewnętrznymi zespołami Ubisoft Japan, aby wpłynąć na nasze kreatywne wybory.
Ubisoft przeprosił również japońską społeczność gry, zapewniając, że tytuł będzie „ewoluować aż do premiery”. Zaprezentowane do tej pory materiały mają być bowiem nadal w fazie rozwoju. Firma zwróciła również uwagę na krytykę kierowaną wobec pracowników.
Pomimo tych nieustannych wysiłków zdajemy sobie sprawę, że niektóre elementy naszych materiałów promocyjnych wywołały zaniepokojenie wśród japońskiej społeczności. Za to szczerze przepraszamy. Wszystkie zaprezentowane do tej pory materiały są w fazie rozwoju, a gra będzie ewoluować aż do premiery.
Na podstawie konstruktywnej krytyki, którą otrzymaliśmy, będziemy kontynuować nasze wysiłki, dopóki nie oddamy tej gry w wasze ręce – i nie tylko. Chcielibyśmy również wyjaśnić, że chociaż konsultowaliśmy się z wieloma osobami w trakcie procesu rozwoju, nie są one w żaden sposób odpowiedzialne za decyzje podejmowane przez zespoły kreatywne w interesie rozgrywki i rozrywki. W związku z tym prosimy o niekierowanie krytyki pod adresem naszych współpracowników, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
Chociaż dążymy do autentyczności we wszystkim, co robimy, gry Assassin's Creed są fikcją inspirowaną prawdziwymi wydarzeniami i postaciami historycznymi. Od samego początku seria korzystała z kreatywnych rozwiązań i zawierała elementy fantasy, aby tworzyć wciągające i immersyjne doświadczenia. Przedstawienie Yasuke w naszej grze jest tego odzwierciedleniem. Jego wyjątkowe i tajemnicze życie sprawiło, że był idealnym kandydatem do opowiedzenia historii Assassin's Creed z feudalną Japonią jako tłem.
Podczas gdy Yasuke jest przedstawiany jako samuraj w Assassin's Creed Shadows, przyznajemy, że jest to kwestia debaty i dyskusji. Starannie wpletliśmy to w naszą narrację, a wraz z naszą drugą główną bohaterką, japońskim shinobi Naoe, która jest równie ważna w grze, nasi bohaterowie zapewnią graczom różne style rozgrywki.
GramTV przedstawia:
Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 15 listopada 2024 roku. Produkcja zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
DEI im do głowy uderzyło. Kurcze, nie ma tylu gier w feudalnej Japonii.
Może bali się dać Japończyka bo wtedy gra jeszcze bardziej by była porównywana do Ghost of Tsushima a coś czuje że takiego porównania ten szmelc Ubisoftu nie wytrzyma.
TytusBomba
Gramowicz
23/07/2024 18:39
Silverburg napisał:
Temat Assassin's Creeda ma podobno trafić na obrady japońskiego parlamentu, także Ubisoft gasi pożar, aby potencjalnie nie dość bana na dystrybuję.v
Haha dobre. To się nie dzieje :)
MisticGohan_MODED
Gramowicz
23/07/2024 18:01
Jaka fikcja ? Jeszcze niedawno twierdzili, że to była wręcz postać ważna historycznie xp