Wiceprezes Electronic Arts ds. marki, Elle McCarrthy, stwierdziła w rozmowie z Adweek, że określenia takie jak „gracz” są obecnie przestarzałe. Przedstawicielka amerykańskiej firmy dodała również, że „konwergencja gier i wszystkiego w kulturze” sprawia, że prawie każdy jest teraz „graczem”. Ponadto zdaniem McCarthy gry wideo nie są już medium czy też branżą, a po prostu „interaktywnością”.
„Gry nie są już medium czy branżą, są po prostu interaktywnością. Obecnie przez rozgrywkę możemy wchodzić w interakcję niemal ze wszystkim: od zainteresowań typu projektowanie wnętrz, przez ruch Black Lives Matter, do odkrywania własnej tożsamości seksualnej” – tłumaczy wiceprezes Electronic Arts.
Elle McCarthy przywołuje również dane, według których jedynie 14% osób korzystających z interaktywnej rozrywki określa siebie terminem „gracz”, a w przypadku kobiet wynik ten spada do 6%. Dlatego też, zdaniem przedstawicielki amerykańskiej firmy, marketingowcy powinni szybko zrozumieć, że „nie ma czegoś takiego, jak gracze”.
„Nie istnieją ustalone zasady na dotarcie do tych niszowych, wielowymiarowych i pełnych pasji społeczności. Próby dotarcia do graczy, to jak mówienie, że kierujesz się do ludzi, którzy lubią muzykę lub oddychają powietrzem” – dodaje McCarthy.
Na koniec warto wspomnieć, że Elle McCarthy dołączyła do Electronic Arts w lutym 2020 roku, a jej głównym zadaniem ma być „tchnięcie nowego życia” w prawie 40-letnią firmę.