Tydzień z Supreme Commander - dzień siódmy

Butcher
2007/03/18 16:55

Jednostki eksperymentalne

Jednostki eksperymentalne

Jednostki eksperymentalne, Tydzień z Supreme Commander - dzień siódmy

Jeśli w bazie którejś z trzech frakcji osiągnięty zostanie ostatni, trzeci poziom rozwoju technicznego, przed graczem otworzy się dostęp do jednostek eksperymentalnych. Mogą one występować na polu bitwy pojedynczo, jednak wsparcie tych ogromnych, pancernych kolosów jest w stanie przechylić szalę zwycięstwa na korzyść ich dowódcy. Każda ze stron konfliktu dysponuje trzema takimi unikalnymi maszynami bojowymi. A chociaż koszty ich produkcji i użytkowania są wprost przerażające, ten kto pierwszy zbuduje Latającą fortecę CAR, czy Monkeylorda w zasadzie wygrywa całą wojnę.

United Earth Federation

Podstawową jednostką unikalną Federacji jest Fat Boy - mobilna fabryka osłonięta bardzo grubym pancerzem i uzbrojona w potężną broń przeciwko wszystkim rodzajom maszyn Aeonów i Cybran. Chociaż porusza się bardzo wolno, jest w stanie razić cele w powietrzu, na lądzie i wodzie za pomocą torped, sześciu działek i innych dodatkowych rodzajów oręża. Niestety fabryka może ulec w walce z Galaktycznym Kolosem lub Monkeylordem, choć z pewnością uczyni to dopiero po długiej walce.

Kolejną jednostką specjalną opisywanej frakcji jest Artyleria Strategiczna Mavor. Nie ma ona maksymalnego zasięgu (co oznacza, że może razić obiekty na całej planszy gry) i niszczyć nawet najcięższe tarcze ochronne za pomocą jednego strzału. Nikt i nic nie ukryje się przed Grubą Bertą Federacji. Niestety czas produkcji tej jednostki jest irytująco długi.

Ostatnią z unikalnych maszyn UEF jest podwodny lotniskowiec – Atlantis. Podobne projekty powstawały w trakcie ostatniej wojny na Ziemi (na przykład francuski Surcouf), jednak nie zostały zrealizowane. Dzięki swoim niezwykłym zdolnościom Atlantis jest w stanie transportować samoloty na duże odległości i unikać wykrycia przez wroga kiedy przebywa pod wodą. Dodatkowo jest uzbrojony w torpedy i rakiety przeciwko marynarce i samolotom.


Cybranie

Podstawową jednostką specjalną Cybran jest ogromny robot bojowy przypominający pająka – Monkeylord, siejący spustoszenie na polu bitwy. Jeśli ktoś grał wcześniej w Total Annihilation zapewne od razu skojarzy go z potężnym Krogothem. Monkeylord uzbrojony jest w potężny laser, jednak jego piętą Achillesową są ataki z powietrza. Jeśli przeciwnik rzuci do walki z nim całe swoje lotnictwo, robot może zostać zniszczony, choć na pewno urządzi wcześniej solidną rzeź w szeregach wrogich maszyn.

Następna eksperymentalna maszyna to Rozpruwacz dusz – ogromny śmigłowiec bojowy, który pomimo potężnego uzbrojenia, zadaje nieco mniejsze obrażenia niż Monkeylord. Niestety Rozpruwacz nie nadaje się do szturmowania potężnie umocnionych baz, a pomimo iż ma na pokładzie rakiety, może czasami nie poradzić sobie z silnymi jednostkami marynarki wojennej przeciwnika.

GramTV przedstawia:

Cybranie dysponują także potężną jednostką samobieżnej artylerii – Scathis. Pomimo iż wymaga gigantycznych ilości energii dysponuje imponującą siłą ognia i jest w stanie zmieść z powierzchni ziemi każdą instalację wroga. Niestety nie ma ona nieograniczonego zasięgu ognia jak Mavor należący do United Earth Federation.


Aeonowie

Podstawową jednostką unikalną Aeonów jest latająca forteca CAR, która najlepiej sprawdza się jako lotniskowiec, gdyż jest w stanie zabrać na pokład do 150 samolotów! Podstawowe uzbrojenie tej gigantycznej maszyny to broń energetyczna i rakiety, jednak CAR nie ma zbyt dużego poziomu wytrzymałości. Na szczęście jego silne wyrzutnie pocisków skutecznie odstraszają wrogie myśliwce. Warto zbudować tę jednostkę choćby dla sceny, gdy z potężnej czaszy lotniskowca wypadają dziesiątki maleńkich maszyn powietrznych. Po zbliżeniu kamery sceny ich walki na tle majestatycznej, latającej fortecy, wyglądają jak wyjęte z wysokobudżetowego filmu science-fiction.

Druga unikalna jednostka czcicieli Oświecenia, postępujących świetlistą drogą ku chwalebnej przyszłości, to potężny pancernik zwany Burzą Aeonu, będący swoistą odpowiedzią na mobilną fabrykę United Earth Federation. Chociaż jednostka ta prowadzi ogień w nadzwyczaj wolnym tempie, jest w stanie anihilować nawet bardzo potężne jednostki wroga, a w dodatku może zanurzać się w wodzie. Chociaż koszt budowy Burzy jest gigantyczny, to z drugiej strony na morzu jednostka ta nie ma sobie równych. A jeśli Burza napotka na swej drodze Atlantis, jest w stanie stoczyć z nim niesamowity podwodny bój. Pancernik Aeonów nie boi się także ataków z lądu i powietrza – jeśli jest zagrożony, może po prostu zanurzyć się i zniknąć prześladowcom z oczu.

Ostatnią specjalną jednostką Aeonów jest Galaktyczny Kolos – święty robot bojowy górujący nad polem bitwy – jedna z najpotężniejszych jednostek lądowych w Supreme Commanderze. Jego wadą jest bardzo mała prędkość, dzięki której większość jednostek przeciwnika może pruć do niego niczym do ogromnej stodoły. Kolejną słabością jest kiepska obrona przeciwlotnicza. Potężna flota powietrzna przeciwnika może łatwo uczynić z Galaktycznego Kolosa, wersję niezbyt rozwojową: Zezłomowanego Wraka. Z drugiej jednak strony jego laser z łatwością spopieli całe hordy bojowych maszyn wroga. Święty robot Aeonów bez trudu da sobie radę z Fat Boyem UEF-u, a także z Monkeylordem Cybran. Sprzątnięcie wrogiego dowódcy to dla niego fraszka. Jeśli jednak Kolos zostanie pokonany, wywołuje gigantyczną eksplozję niszczącą wszystkie jednostki i instalacje w promieniu ponad 150 metrów (oczywiście w skali gry).


Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
19/03/2007 22:12

a ja już zamówiłem przedpremierowo tę grę a dzięki wirtualnym pieniadzom będę ją miał o dwie dyszki tańszą. W TA zagrywałem się dniami i nocami ale już demko SubComa pokazało że jest to gra o niebo lepsza. Artykuł świetny i tylko mi smaku narobił. Ale każdy dzień zbliża mnie do odebrania paczuszki :)))

Usunięty
Usunięty
19/03/2007 22:12

a ja już zamówiłem przedpremierowo tę grę a dzięki wirtualnym pieniadzom będę ją miał o dwie dyszki tańszą. W TA zagrywałem się dniami i nocami ale już demko SubComa pokazało że jest to gra o niebo lepsza. Artykuł świetny i tylko mi smaku narobił. Ale każdy dzień zbliża mnie do odebrania paczuszki :)))

Usunięty
Usunięty
19/03/2007 12:50

Z tego co mi wiadomo to Mavor to najdroższa jednostka w grze. Ale jak się wybuduje to automatycznie atakuje cel a największym priorytecie widoczny na radarze czym najczęściej jest wrogi ACU. Jest strasznie celny szybko sztrela i trafia nawet w ruchome cele oiraz niszczy ACU jednym strzałem co czyni go istnym wunderwaffe w Supreme Commander. Nic dziwnego ,że kosztuje dużo i buduje się dużo.




Trwa Wczytywanie