Może się niektórym wydawać, że gry wideo przeorały już każdy sensowny temat. Moim zdaniem jest wręcz przeciwnie. Nadal pozostaje wiele obszarów, których twórcy z uporem maniaka unikają. Wiele z nich to wręcz idealny materiał na oryginalną i ciekawą produkcję. Dlaczego tak się dzieje? Być może jest to kwestia nadmiernego przywiązania do niektórych schematów, a może po prostu moje oceny są przesadzone. Na potrzeby tego tekstu uznajmy, że tak nie jest.
Zapraszam więc na ranking moim zdaniem najciekawszych okresów historycznych i tematów, które można wykorzystać na potrzeby gry wideo. Omówimy jednak tyle te rzeczy, które w elektronicznej rozrywce w ogóle lub prawie w ogóle nie występują. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach.
Szpiedzy i tajni agenci
Zaczynamy od wirtualnych Bondów i innych szpiegów, których… nie ma. Jedyną postacią z gier tego typu jest Sam Fisher, który od dawna nie może doczekać się nowej produkcji. Ewentualnie Hitman, ale to już jest dosyć naciągane. Z bliżej nieokreślonych powodów deweloperzy jak ognia unikają tej tematyki, która ma przecież niezwykle wysoki potencjał. Nie ma znaczenia czy mówimy o szpiegach, tajnych agentach czy nawet policjantach pod przykrywką. Ile można zrobić w tym niesamowitych historii! Myślę, że każdy z Czytelników mógłby wskazać kilka świetnych pomysłów, które idealnie sprawdziłyby się w grach wideo. Całe szczęście, że powstaje reboot Perfect Dark i James Bond od IO Interactive. Może to w jakimś stopniu odmieni to trend i przyniesie lepsze czasy dla cyfrowych szpiegów oraz tajnych agentów.
Lata 70.
Lata 70. XX wieku są barwne i pełne niezwykłych rzeczy, ale mimo wszystko nie cieszą się popularnością w świecie gier wideo. Ten czas to wojna w Wietnamie, kultura hippisów, pierwsze dalekie wyprawy w kosmos czy wielu niezapomnianych artystów z Elvisem Presleyem na czele. To też dobre miejsce do pokazania gry akcji w stylu GTA. Próbował to stareńki Driver 76, ale nie wyszło z tego nic nadzwyczajnego. Kolejną próbą był Heist (wprawdzie 1969 rok, ale to niemalże to samo), które miało pożenić te klimaty z grupą rabusiów. Gra została skasowana, a odpowiadające za nią inXile Entertainment raczej zostanie przy gatunku RPG. Nadal jednak widzę spory potencjał w tych mocno unikatowych i pełnych kolorytu czasach.