Fallen Aces
O grze
Fallen Aces to gra autorstwa Treya Powella i Jasona Bonda, którzy zaproponowali fanom elektronicznej rozrywki kryminalnego FPS-a w konwencji immersive-sima osadzonego w latach 90. ubiegłego stulecia.
W przypadku Fallen Aces na uwagę zasługuje nie tylko miejsce akcji, lecz również stylistyka noir. Całość wygląda bowiem przypomina komiks, oferując w pełni trójwymiarową oprawę wizualną, która przywołuje na myśl kultową strzelankę (także na bazie zeszytów) zatytułowaną XIII.
Teatrem działań gracza w Fallen Aces jest Switchblade City, gdzie dochodzi do sukcesywnych zabójstw czujnych strażników ACES. Wcielamy się w jednego ze śmiałków, którego zadaniem jest rozprawienie się ze wspomnianymi mordercami (mordercą?) i przywrócenie dawnego porządku świecie przestępczości, korupcji i zdrady.
Fallen Aces składa się z trzech odcinków i kilkudziesięciu nieliniowych poziomów. Gracze mogą rozwiązywać napotkane problemy różnymi sposobami, eliminując wrogów w bezpośredniej konfrontacji lub z zaskoczenia, a nawet łącząc oba te style, dostosowują swoje zachowanie do sytuacji. Mogą oczywiście korzystać użyj pięści, noży, rur, koszy na śmieci, pistoletów i innych rodzajów broni.
Poza wspomnianą już grafiką w Fallen Aces dużą rolę odgrywa także ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Treya Powella.