Portal 2
O grze
Portal 2 jest kontynuacją gry logicznej z rozgrywką ukazaną z perspektywy pierwszej osoby, która powstała w studiu Valve Software, znanym m.in. z serii Half-Life.
Portal 2 przedstawia wydarzenia rozgrywające się 1000 lat po tych, które ukazano w pierwszej części. Tym razem w testach biorą udział dwie postacie – Wheatley znany z Portala, który postanawia wybudzić Chell przebywającą w komorze hibernacyjnej. Wspólnie mają zamiar uciec z kompleksu badawczego Aperture Science Enrichment Center, lecz zostają powstrzymani przez GLaDOS, która przebacza nam obudzenie rdzeni osobowości.
Portal 2 umożliwia wykorzystanie systemu transportowania obiektów do własnych celów. W pierwszej części Vital Apparatus Vent dostarczały nam kolejne "kostki". Teraz możemy użyć otworu wejściowego, który zasysa przedmioty, dzięki czemu mamy możliwość np. wyeliminowania stojących na naszej drodze wieżyczek.
Urządzenie do tworzenia Portali posiada nowe funkcje. Tractor Beam to tunel, wzdłuż którego można przemieszczać przedmioty, a jeżeli to konieczne, może z niego skorzystać także Chell. Tunele te mogą przechodzić przez utworzone wcześniej portale, co stanowi spory potencjał dla testowych łamigłówek.
Ponadto w niektórych pomieszczeniach gracz natknie się na oleiste substancje pokrywające podłogę. Po wejściu na pomarańczową farbę, Chell będzie mogła szybciej się poruszać. Z kolei niebieska sprawia, że przedmioty mające z nią kontakt zaczynają odbijać się jakby były zrobione z kauczuku. Farby przelewają się przez portale. Można więc zrobić jeden otwór w podłodze, a drugi na ścianie, przenosząc tym samym właściwości kolorowych substancji na inne powierzchnie.
Portal 2 działa na Source Engine, unowocześnionej wersji technologii znanej m.in. z Half – Life 2. W odróżnieniu od pierwowzoru, który ukazał się jedynie w pakiecie The Orange Box, tym razem mamy do czynienia z pełnoprawnym tytułem.