Sins of a Solar Empire II
O grze
Sins of a Solar Empire II to druga odsłona cyklu gier strategii czasu rzeczywistego z rozwiązaniami charakterystycznymi dla gatunku 4X, który został zapoczątkowany w 2008 roku. Za przygotowanie tytułu odpowiadają autorzy pierwowzoru, czyli Ironclad Game, natomiast jego wydaniem zajęła się firma Stardock Entertainment.
Akcja gry Sins of a Solar Empire II toczy się w kosmosie. Wcielamy się w dowódcę jednej z sześciu grywalnych frakcji. Musimy zbudować własną flotę, a następnie wygrywać bitwy z nieprzyjaciółmi, by poszerzać wpływy swojego imperium. Niezwykle istotne w przypadku Sins of a Solar Empire II jest to, że poszczególne planety orbitują wokół swoich gwiazd w czasie rzeczywistym. W efekcie sukcesywnie dochodzi do powolnych zmian w strukturze całej galaktyki. Tym samym regularnie pojawiają się nowe możliwości, zmuszając gracza do opracowywania nowych taktyk.
Sins of a Solar Empire II zawiera kampanię dla jednego gracza oraz pełnoprawny multiplayer umożliwiający zabawę maksymalnie dziesięciu użytkownikom. Dodatkowo autorzy zaimplementowali wsparcie dla modów. Niestandardowe mapy są automatycznie umieszczane w grach wieloosobowych, więc nie ma potrzeby, aby wszyscy gracze musieli je wcześniej pobierać.
Sins of a Solar Empire II oferuje znacznie więcej opcji w zakresie zarządzania własnym imperium. Gracze otrzymali możliwość łatwej i szybkiej analizy poszczególnych planet i statków, a także dostosowywania ich w jednym miejscu. Bezproblemowe okazuje się także budowanie przedmiotów czy jednostek za sprawą udoskonalonych narzędzi. Gracze ponadto mogą wybierać konkretne posiłki na żądanie, które są automatycznie dodawane do kolejki z optymalnej fabryki i kierowane do floty, dzięki czemu łatwiej jest skupić się na walce zamiast przeklikwywać kilka ekranów.
Warto dodać, że w Sins of a Solar Empire II nie zawsze jesteśmy zmuszeni do przeprowadzania starć z wrogami. Możemy niekiedy korzystać z rozwiązań dyplomatycznych, rozwiązując spory niekoniecznie z wykorzystaniem siły fizycznej. Ten element, jak i wszystkie pozostałe, skonstruowano w myśl zasady “proste do zrozumienia, trudne do perfekcyjnego opanowania”. Gra jest złożona, ale próg wejścia okazuje się stosunkowo niski.